Radio/Bluetooth/hansfree

Rallye

Forumguru
Ik nijg op het moment toch naar een wat duurdere, losse carkit. Wat ik me nog wel afvraag is of ik nog extra (omvorm) kabels bij de carkit nodig heb? Wellicht weet je dat nog van het oudere type icm de fabia ii?

Edit: zie dat je een octavia had met een swing! Wellicht zijn de aansluitingen gelijk...

Volgens mij zit alle aansluitspul bij de Bury; ik hem hem eerst in mijn Octavia PFL in laten bouwen door Gami in Arnhem en later in mij FL Octavia door mijn garage, dus gezien heb ik dat niet. Verschil tussen beide aansluitingen was dat de Stream in de PFL keurig werd stilgelegd door de Bury, terwijl het volgens mijn garage bij de Swing alleen mogelijk was om de Bury de Swing te laten overrulen, waarbij de Bury wel de frontspeakers van de Swing gebruikte en de achterspeakers op stil zette, maar de CD of muziek via USB gewoon doorliep. N.B. afspelen van muziek via bluetooth ging zoals gezegd via de aux, dus over alle speakers van radio.

Ander voordeel van de Bury was dat er twee telefoons tegelijk op konden worden aangesloten, net als ik nu op mijn OEM-Amundsen heb. Erg handig; zowel mijn vrouw als ik hebben een privé- en een zakeljk toestel.

Bij een after market carkit is plaatsing van de microfoon erg belangrijk. Zie of je daarmee kunt experimenteren.

Zwapp

Forumguru
Zenec zijn er ook 2e hands, heb ik ook gedaan, scheelt een heleboel centjes!
De zenec draait trouwens op wince en niet op Android.

OK, thanks, dat is dus niets voor mij.
Ik lees toch inderdaad ook wel het nodige over slechte radio ontvangst, kwaliteit van het bellen en bij de nog nieuwere types (android 7.1) vertragingen in de software (opstarten navigatie, hickups met muziek afspelen)....

Ik durf het voor de ruim 300 euro's die dat moet gaan kosten toch echt niet aan....

ja, maar er zijn er ook al op Android 6 en zelfs 7 verkrijgbaar.
Op een ander forum is er iemand die dat toevallig vandaag heeft gemeld, dat hij zo een heeft.
Voorlopig lijkt alles in orde, ik ben eens benieuwd binnen een maandje ofzo

ja, maar er zijn er ook al op Android 6 en zelfs 7 verkrijgbaar.
Op een ander forum is er iemand die dat toevallig vandaag heeft gemeld, dat hij zo een heeft.
Voorlopig lijkt alles in orde, ik ben eens benieuwd binnen een maandje ofzo
Heb je een linkje naar het topic, al dan niet in pb? Ik ben nog steeds nieuwsgierig natuurlijk.... ;)

De bury 9068 zit er vanaf vanmiddag in. Errug tevreden vooralsnog!

Allereerst de plaatsing: best wel een dingetje. Nadat ik de carkit ontvangen had via postnl een poging gewaagd de carkit te plaatsen. Radio losgeschroefd (voor m'n gevoel net wat te makkelijk te verwijderen die swing) en al snel tot de conclusie moeten komen dat ik toch niet goed gelezen had en er dus geen iso aansluiting aan zit. Dit keer (bijna) goed ingelezen en aanvullend kram setje besteld, bleek in eerste instantie toch niet de juiste (website van kram lag er net op dat moment uit) en met wat beter inlezen (en een werkende kram site) ook tot de conclusie gekomen dat ik misschien toch even m'n aannemer/voormalig automonteur moest invliegen voor de geschakelde 12v die vanaf de zekeringkast moet worden getrokken.....

Lang verhaal kort: we zijn een uurtje aan het knutselen geweest en toen zat alles weer op z'n plekkie. Bedieningsunit op het loze kapje rechts naast de climate control unit geplakt en het draadje ervan erachter (onderdoor en terug naar boven door een gaat naar achteren gepeurd richting de radio. De main unit paste mooi plat onder de radio. De kram blokken en draden pastte net achter en schuin achter/onder de unit. Microfoontje over/achter de zekering kast door naar het portier en achter de portierrand door naar boven. Gewoon maar aan de zonneklep geklikt omdat ik de, zelfs na 7 jaar nog nieuw ruikende, skoda geen pijn wilde doen met schroefgaten of iets dergelijks.

De carkit zelf: de gesprekken die ik onderweg voerde waren echt perfect. De andere kant vroeg zelfs of ik vanuit huis belde. Das natuurlijk altijd grappig om te horen als je de niet geruisloze 3 cilinder net wat meer toeren laat maken om bij het stoplicht weg te komen.

Ook spotify via Bluetooth werkt goed. Natuurlijk is het even wennen dat je het geluid dan moet stellen op je bedieningsunit ipv de draaiknop op de swing, maar het is niet (veel) onhandiger... Het enige wat (volgens mij) mist in de software van de bury is een equalizer. Ik zou het geluid namelijk wel ietjes willen tunen. Morgen maar even viper4android op m'n telefoon zetten, dan kan ik tenminste echt alles instellen naar wens...

Voor alsnog: dik, dik tevreden.

Rallye

Forumguru
Natuurlijk is het even wennen dat je het geluid dan moet stellen op je bedieningsunit ipv de draaiknop op de swing, maar het is niet (veel) onhandiger...

Dat je het geluid (ik neem aan harder en zachter) moet stellen met het bedienpaneel van de Bury komt mij niet bekend voor. Heeft de 9068 geen mogelijkheid om hem aan te sluiten op de Aux van de Swing (in de armsteun)? Dan kun je harder en zachter wel met de knop van de radio doen, al blijft het afhankelijk (zo meen ik mij te herinneren) van hoe hard het geluid van de telefoon op dat moment staat.

Dat je het geluid (ik neem aan harder en zachter) moet stellen met het bedienpaneel van de Bury komt mij niet bekend voor. Heeft de 9068 geen mogelijkheid om hem aan te sluiten op de Aux van de Swing (in de armsteun)? Dan kun je harder en zachter wel met de knop van de radio doen, al blijft het afhankelijk (zo meen ik mij te herinneren) van hoe hard het geluid van de telefoon op dat moment staat.
De Bury heeft alleen een line in. Volgens mij werkt dat dan niet toch? Ik vind het overigens ook niet heel handig om een losse kabel over de hele middenconsole heen te laten lopen, maar volgens mij kan ik dan theoretisch ook nog een kabel aan de kabelboom aansluiten. Ik vond het teveel gedoe i.i.g.

Voor mij werkt het prima zo, kan eventueel ook nog mijn telefoon via het draadje aan de aux in de console aansluiten als ik het via de gewone versterker wil laten lopen...

Rallye

Forumguru
Als het voor jou prima werkt zou ik er niets aan veranderen. Je opmerking over de aanpassing van het volume zou moeten kunnen worden opgelost door een kabel met minijack-aansluiting op de box aan te sluiten. Volgens handleiding (http://www.bury.com/consumer/filead...che_dokumentation/DE/CC_9068_Anleitung_DE.pdf) kan dat, zie ook bijgaand plaatje. De bijgevoegde kabel wordt zelfs aux-in-kabel genoemd.

CF3556FB-87BB-4779-B60E-013CF3925D65.jpeg

Bij mijn OII’s zat de Aux in het bakje onder de armsteun. De kabel naar de aux liep onzichtbaar naar dat bakje toe, waar ik hem indien nodig in de Aux kon inpluggen. Bij een aux in het dashboard is het misschien minder mooi, maar als je een kabel met een stekker “om een hoekje” gebruikt kan dat ook best meevallen.....

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan