Radio ontvangst en speakers achter

MIjn radio ontvangst in tunnels valt helemaal weg en de DAB ontvangst is ook niet sterk, als ik het vergelijk met andere auto's waar ik wel eens in rijd.
Is dit te verbeteren?

Mijn speaker LA in de deur heeft geen bass meer, alleen hoge tonen.
Kan hier nog een beter setje in?
ik heb geen canton, dus ga ervan uit dat er nu goedkopere oem speakers inzitten......

Tees

Donateur
Dat de bas weggevallen is heeft waarschijnlijk met een slechte verbinding of kabelbreuk te maken, meest waarschijnlijk in de deur.

De slechte FM-ontvangst kan ook te maken hebben met een slecht contact, bijvoorbeeld door corrosie in de aansluiting van de spriet. De DAB antenne zit volgens mij in t achter-zijraam, die is wel wat minder gevoelig voor corrosie (want gaat niet door de carrosserie heen)

ertromp

Forumguru
In tunnels kan DAB ontvangst net als FM sowieso een probleem zijn. Rijd zelf 2x per week door de Zeeburgertunnel A10 maar of ik er nu met de Sejat of een Toyota, Kia of Opel doorheen rijdt alle DAB en FM ontvangst even weg.

EdK

Forumguru
Wel tromp ik rij die tunnel ook heellllll vaak en DAB is inderdaad weg maar de FM signalen zijn in alle tunnels in en rond A'dam gewoon te volgen.

ertromp

Forumguru
Nou Ed dat is zeker een privilege voor die Noord Hollanders want ik hoor effe geen moer meer in de tunnel. Jij blijft natuurlijk zelf vrolijk doorzingen:deuk:

Bovenaan Onderaan