Ramen blinderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joergarms

Senior Member
Nu ik mijn Fabia een kleine week heb, wil ik er toch nog wel het één en ander aan laten doen.
GRootste werk is denk ik toch wel het blinderen van de ramen.
Wie heeft hier ervaring mee, kent goede adressen?
Een foto zou ook leuk zijn, kan ik een beetje zien hoe de kwaliteit is.
Ik wilde eigenlijk de achterdeuren, achter-zijramen en misschien de achterklep laten blinderen.
Zelf met folie werken zie ik niet echt zitten, geef liever iets meer uit zodat ik kwaliteit heb en garantie.
Alvast bedankt

EdK

Forumguru
Waarom niet de orginele zonneschermen ??
Zomers een genot en zwinters met de donkere dagen kun je ze eruit halen en op bergen en een goed zicht
zijn er voor roomster octavia en zover ik weet ook voor de fabia

joergarms

Senior Member
Het is een mogelijkheid, maar ik vind het echte blinderen persoonlijk wel mooier.
Maar ik kan altijd ff vragen bij de dealer wat er mogelijk is op dat gebied.

higgy

Forumguru
Blinderen is helemaal dichtmaken. Waarom zou je dat willen? Bestel dan een vrachtauto of zo.
Als je het donkerder maken van je ramen bedoelt: waarom heb je dan niet de optie 'privacy glass' besteld?
Folie achteraf mag meen ik niet meer en is vaak lelijk om te zien.

joergarms

Senior Member
Er viel bij mij weinig te bestellen omdat ik een jong-gebruikte auto heb gekocht.
Ik wil het niet zo donker maken dat je er niet meer door kan kijken hoor, we hebben ook een kleintje, die moet ook wel om zich heen kunnen kijken.
Ik heb de sunny-boys bekeken op Milotec, ziet er opzich wel aardig uit, maar ik weet niet of ik het zo mooi vind als blinderen/ verdonkeren.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

bluskabouter

Forumguru
waarom zou folie niet meer mogen?
ik heb zelf vanaf de b-styl folie laten aanbrengen door een bedrijf.
ziet er zeer mooi uit, zonder vouwen e.d. maar is erg duur.
was hiervoor 450 euro kwijt, maar doordat het een vriendendienst was kreeg ik het goedkoper .
anders had ik voor de sunnyboys gekozen.

folie mag best, je mag alleen de voorste zijruiten en de voorruit niet donkerder maken. Die moeten geloof ik minimaal 70% van het licht doorlaten.
De rest van de ruiten mag je er zelfs dichtmaken als je dat zou willen.

purk

Senior Member
Er viel bij mij weinig te bestellen omdat ik een jong-gebruikte auto heb gekocht.
Ik wil het niet zo donker maken dat je er niet meer door kan kijken hoor, we hebben ook een kleintje, die moet ook wel om zich heen kunnen kijken.
Ik heb de sunny-boys bekeken op Milotec, ziet er opzich wel aardig uit, maar ik weet niet of ik het zo mooi vind als blinderen/ verdonkeren.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

kijk voor sonny-boys op http://www.skodaforum.nl/board/vbgarage.php?do=getimage&id=65 staat goed en de meeste denken dat het folie is...
En het voordeel is dat je ze er weer uit kunt halen.

joergarms

Senior Member
Ik heb nu contact gehad met een bedrijf in Doetinchem, www.spiderdesign.nl , zij kunnen voor 285 euro alle ramen vanaf de b stijl verdonkeren incl. 3 jaar garantie.
Denk toch dat dat het gaat worden, die sunnyboys van milotec komen in NL toch op een kleine 200 euro, voor 85 euro meer heb ik dus echte permanente donkere ramen, persoonlijk vind ik het er erg stoer uitzien.
Kent iemand hier toevallig dat bedrijf?

redfoxert

Senior Member
Das behoorlijk wat duurder dan bij milo-tec in duitsland...

Sunnyboy" für Fabia Combi (6-teilig) Euro 159.15

Raar, kon die nergens vinden. Voor de O2 zijn ze bij sonniboy.nl 289 in ieder geval. Voor elk model en merk welke ze daar verkopen overigens voor de volledige set.

joergarms

Senior Member
Ik heb gister ook nog gekeken bij dat nederlandse bedrijf maar daar staat geen versie voor een fabia combi in de lijst.

bluskabouter

Forumguru
bij mijn dealer{goritzlehner in hengelo[o] } hebben ze de folder van milotec in de map zitten.
als je ze daar besteld betaal je geen verzendkosten e.d.
let wel op, de prijzen in de folder van milotec zijn zonder btw!!
37190 "Sunnyboy" für Fabia Limousine (4-teilig)

Sonnenschutz für hintere Seitenfenster und Heckfenster.
Einfache Montage.
Metallrahmen mit Polyamid-Bespannung.

Für Modell:
Skoda Fabia Limousine 1/00 - 8/04
Skoda Fabia Limousine 9/04 ->
Skoda Fabia GT/RS

download Montageanleitung >>

Euro 127.80

37290 "Sunnyboy" für Fabia Combi (6-teilig)

Sonnenschutz für hintere Seitenfenster, hintere Türen und Heckfenster.
Einfache Montage.
Metallrahmen mit Polyamid-Bespannung.

Für Modell:
Skoda Fabia Limousine 1/00 - 8/04
Skoda Fabia Limousine 9/04 ->
Skoda Fabia GT/RS

download Montageanleitung >>

Euro 159.15

de bovenstaande tekst is uit de milotec folder

succes:

eddy

joergarms

Senior Member
Heb vanmiddag de knoop doorgehakt, ik ga toch voor het echte donker maken.
Naar mijn idee staat dat wel stoer tegenover de kleur van mijn Fabia.

Ik krijg morgen nog onderdelen van Milotec thuis, via de nederlandse leverancier, ik krijg er ook gelijk een catalogus bij.
Erg behulpzaam bedrijf wat ik er zo van merk.

Amelev

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb zojuist een Fabia Combi Spirit + gekocht. Een voorraadauto. Alles wat ik er extra op wil is mogelijk. Alleen de Sunset lukt niet. De dealer had het over coaten van de achterruiten waardoor de ruiten toch nog zo worden als de Sunset. Wie heeft ervaring met dit coaten? Blijft dit goed of gaat na enige tijd toch slijtage o.i.d. op treden? En wat zijn de kosten? Iemand enig idee?

joergarms

Senior Member
Als eerste gefeliciteerd met je aankoop, daar ga je veel plezier van hebben.
Je hebt de auto helemaal nieuw gekocht als ik het goed begrijp, gaaf!
Welke kleur is het geworden?

Over het blinderen, ik heb toevallig aanstaande maandag een afspraak bij een bedrijf die mijn auto onder handen gaan nemen.
Ik krijg er aan de binnenkant een kras en slijtvaste folie op.
Sowieso is de kans op beschadigen klein, er zit eigenlijk nooit iemand achterin die de ramen open zou moeten doen, (airco)
Je krijgt ook garantie bij dat bedrijf, ik zal als het klaar is een paar foto's maken zodat je een indruk kan krijgen.

Amelev

Nieuw lid
Dit is de eerste nieuwe Skoda. 't een zilvergrijze geworden. Als ik een foto heb dan zal ik hem hier uploaden. Ik ben benieuwd hoe het blinderen bij jouw auto gaat worden. Ik heb 2 kleine kinderen achterin zitten en voor hen doe ik het. Natuurlijk wordt de auto ook mooi gepimpt. Mijn dealer gaat nog navraag doen omtrent de kosten voor het coaten van de ruiten. Maar ik vraag me af of dat wel goed blijft.

joergarms

Senior Member
Zilvergrjis met donkere ramen, MOET mooi zijn.
Wij hebben ook een kleintje achterin zitten, dus dat was een extra reden om het te laten doen.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed werkt.
Had het in m'n vorige auto ook, en daar ook nooit problemen mee gehad.

De kosten zijn voor mijn auto ongeveer 240 euro.
DAn worden de achterdeuren, achterste zijramen en de achterklep geblindeerd.
Morgen weet ik meer.............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan