Rammel stationair

Integrale

Nieuw lid
Hallo, ik hoor al enige tijd een metalige rammel als mijn superb stationair draait. Betreft een dsg6 en is enkel hoorbaar in P of N. Zodra je naar D of R schakelt, verdwijnt het geluid, dus komt wellicht toch uit de versnellingsbak. Voor de rest ervaar ik geen problemen en binnenin de auto hoor ik er niks van. Maar van buitenaf maakt het toch wel genoeg lawaai… Iemand een idee? Zou het onschuldig zijn of is er meer aan de hand? Bedankt!

Eltjo

Forumguru
Kan een geluidsopname misschien iets toevoegen?
Luister eens onder de auto, een hitteschild?
Doe de motorkap eens open, wellicht dat daar iets resoneert. Het is mij niet duidelijk of je een TSI of TDI hebt, maar een diesel doet dat meer dan een benzine.
Bij mijn diesel b.v. resoneerde de afdekking van de motor en het kunststof deksel van de luchtinlaat. Door dat resoneren was het deksel al wat gesleten waardoor het nog erger was geworden. Met wat isolatieband op de sluitvlakken was het over.
In de afdekking van de motor heb ik 4 nieuwe rubbertjes geplaatst.

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Versnellingsbak kan rammelen maar ook veel meer zaken. Maar her klink als dat komt meer voor en geen direct probleem

Integrale

Nieuw lid
Betreft een 2.0 tdi. Geluid is er eigenlijk wel al heel lang, maar ik wil er misschien toch eens werk van maken. Misschien is het maar een kleinigheid… Ik probeer het geluid binnenkort eens op te nemen!

Antera

Donateur
Dan zou ik Massa vliegwiel eens laten checken. Dit kan wel een probleem zijn. Zeker als er te veel onbalans is kan uiteindelijk de krukas breken

Eltjo

Forumguru
Metalige rammel schreef je idd.
In D of R is de motor belast en kan die (met een ander toerental) net een andere trillingsfrequentie geven.
Is er ook dat geluid als je net ietsje pietje gas geeft als de in N of P staat?

• Leuk
Waarderingen: Tees

Integrale

Nieuw lid
Het geluid wordt niet luider als je de motorkap opent en je hoort het best bij de voorwielen. Ik heb ook de indruk dat het verdwijnt als je wat gas geeft. Het is echt iets dat ligt te kletteren, trillen. Ik heb een audio-opname gemaakt, maar ik heb de indruk dat ik die niet kan koppelen aan dit bericht. Beter een youtube-filmpje maken? Dank!

Bovenaan Onderaan