Rammel wastegate-stang bij 1.5 TSI DADA

Bedankt allemaal voor het meedenken! De constructie wordt wel heet bij een goed opgewarmde motor, dus iets van kunststof is geen optie. Borgclipjes los en een ringetje ertussen zetten, is misschien wel een goede optie! Overigens lijkt de inhoud van het OEM reparatiesetje precies dat te zijn. Ben benieuwd waar Pon mee terugkomt!

Zat nog te denken, misschien is een flinke lik keramisch vet ook wel een optie om het gerammel de kop in te drukken.

Vet kan wellicht de temperatuur wel hebben, maar het wordt wel vloeibaarder. En al het vuil blijft eraan hangen. En op den duur droogt de olie op uit het vet en blijft er alleen een harde klomp troep achter.. zou dat dus niet doen..

EdK

Forumguru
En op den duur droogt de olie op uit het vet en blijft er alleen een harde klomp troep achter..
Tsja geheel met je eens, alleen als je dus in je onderhoudslijst een regel erbij schrijft met het verwijderen en opnieuw smeren van ingevette punten dan zal je dit probleem dus niet hebben......
Zie dit bij collega ook , gooien die vetspuit op de spuitnippel en persen er nieuw vet in maar zijn te bedonderd om dat oude ff weg te halen !
Reden ??? ja dan krijg ik vette handen............... duhhhhhhhhhhhhhh ben je monteur of niet ??? knoeier !!
EN vandaar dat ik onder me collega niet veel vrienden heb............. :deuk:

Antera

Donateur
1 ding is duidelijk. Dit soort zaken komen nu eenmaal voor en zelfs op een Mercedes van heel veel geld Bv. Ik snap dat je het vrij van rammelen wilt maar als ie over 5 jaar weer begint……

Kan nog wel meer kwaaltjes opnoemen hahaha. Sommige zaken zijn een producteigenschap en kunnen heel oud mee worden.

In ieder geval als het stangetje niet verstelbaar is maar een vast deel. Los maken nieuwe erop en klaar,. Kan niets mis gaan

Ik heb de offerte van Pon ontvangen voor de reparatie: € 221,-. Als je ziet wat de reparatie voorstelt, is het veel geld. Anderzijds kost het reparatiesetje los al zo'n € 90,- en ik heb de diagnoseafspraak kunnen skippen. Ik denk dat ik het maar doe.

4 jaar reparatiegarantie ook bij skoda. Als ze t niet goed doen; ipv dat je er zelf mee gaat klieren, heb je ook iets om mee te slaan..

serum

Forumguru
Morgen heb je weer een kraakje in je onderstel of kraakt je koppelingspedaal. Als je er zo gevoelig voor kiest te zijn word je vaker geplaagd is mijn ervaring. Schouders ophalen is de mooiste/makkelijkste eigenschap. Dat rammelende stangetje overleeft jouw turbo wel.

Anton_

Nieuw lid
Ik wil graag de topicstarter bedanken. Hier hetzelfde probleem gehad met een Skoda Octavia 2020 1.5 TSI. Ratelend geluid bij koude start. Online op zoek gegaan wat het kon zijn en dit topic tegen gekomen. Garage hierop gewezen en deze constateert ook de rammelende wastegate. Auto met garantie gekocht en deze was nog niet verstreken. Turbo is onder deze garantie vervangen, probleem opgelost. Nogmaals dank voor het delen.

Laatst bewerkt:
Goed om te horen dat het topic heeft bijgedragen aan de oplossing, Anton! Het vervangen van de volledige turbo is inderdaad een fix, wel een prijzige (maar gelukkig bij jou onder garantie).

Bovenaan Onderaan