Rammels en kraakjes Fabia Greenline

bluskabouter

Forumguru
bij mij hetzelfde.
volgens de dealer zijn dit de blokken die speling{moeten} hebben.
kan geen kwaad volgens hen.
is wel een vervelend geluid voor een nieuwe auto.
heb nu wel bij het in de achteruit zetten dat het piepsignaal van de pdc niet doet.
wel zie ik het op het radio scherm

cvegreen

Forumguru
Dat heb ik al met iedere auto gehad als je achteruit rijdt en dan remt dat je blokken voor dan een tik geven . Ik heb zowat het idee dat jullie alles zowat bij jullie vorige auto's niet zo goed in de gaten hielden als nu met jullie nieuwe GL , of valt het door één of ander iets nu meer op (bv. is jullie GL nu vele malen stiller dat dit soort geluiden nu beter naar voor komen als voordien ?)

@piair1982 "Alsof er speling op de blokken in draairichting zit..."

Klopt, die zit er ook. De remblokken hebben speling en zijn "opgesloten" met veertjes die ervoor zorgen dat normaliter de blokken altijd naar een kant gedrukt worden.
In extreme omstandigheden (vorst ed), kan je dit dus wel eens horen.
Maar normaal zou je dit niet moeten kunnen constateren.

Als het blijft, dus bij een normaler weertype dan de laatste tijd :winkie:, laten nakijken of er nieuwe veertjes geplaatst moeten worden.
(Kan je op wachten, 15 minuten werk).

Mijn Gl bevalt goed er zitten alleen een paar irritante piepjes en kraakjes in het interieur die lastig op te sporen zijn. Meest irritant is een kraakje in de B-stijl precies op "oorhoogte" en rechtsachterin ergens ook wat geknisper vooral bij lage toeren. Trekt ook naar links maar dit kan volgens dealer aan de winterbanden liggen. Moet toch nog terug voor een trekhaak en zal ernaar laten kijken. Tot die tijd de radio maar wat harder.

Bovenaan Onderaan