rammeltjes en windgeruis

Reinier

Nieuw lid
Sinds ik een keer met het linker voorwiel op een kleine verhoging (oprit) heb gestaan kraakt de B-stijl bij kleine oneffenheden (bij lage snelheden). Opvallend is als ik het raam iets open doe het gekraak weg is. Het is in ieder geval behoorlijk irritant!!! Ik overweeg ook om er bij de dealer mee langs te gaan. Dit heb ik met mijn vorige auto's nooit gehad... een auto moet er toch tegen kunnen als je 'm aan één kant op een verhoging zet...

sunnyboy

Senior Member
Heb je al geprobeerd of het geluid weg is nadat je de auto met de rechterkant op een verhoging hebt gehad? /forum/images/graemlins/wink.gif

rickske

Actief lid
Bij het afrijden en minder bij het oprijden van een drempel hoor ik sinds woensdag rechtsachter een gepiep aan de ophanging en er is al met de garage kontact opgenomen en deze weten al wat het probleem is.Maar ik mag nog 2 weken wachten want de garagist vertrekt met vakantie. /forum/images/graemlins/cool.gif

sunnyboy

Senior Member
Ik had wat last van kraakjes bij de linker portieren en B-stijl. (zie eerdere post) Iets waar ik mij mateloos aan kan ergeren. Vorige week heeft mijn garage het keurig gefixt, geen kraakjes en bijgeluidjes meer. Heeeel prettig zo.

VEEJAY

Forumguru
Bij mij kraakt hij nog steeds over de drempels als ik mijn wijk uitrij. Alleen bij koude start, na 5 minuten is het gekraak weg..

sunnyboy

Senior Member
Misschien deurrubbers inspuiten o.i.d.
Ik denk dat ze dat ook bij mij hebben gedaan.
Monteur is achterin gaan liggen/zitten raampjes open, raampjes dicht, deurtje open, deurtje dicht.
Toen ik hem terugkreeg was het probleem verholpen. /forum/images/graemlins/grin.gif

Ik heb alleen dat mijn vering een stroef geluid maakt als de auto nog koud is. Na enkele minuten is dat verdwenen.

Reinier

Nieuw lid
Ik heb nog steeds last van kraakjes in de deur/B-stijl zone. Wat mij opviel toen ik eens naar de rubbers keek (naar aanleiding van jouw opmerking) is dat het rubber van het achterportier waar het voorportier op rust wat 'geschaafd' is (vooral aan de bovenkant). Je ziet daar duidelijk dat deze wat 'schuurt'. Kans is groot dat dit de oorzaak is. Is dat bij jou ook te zien? Overigens een idee met welk spul je dat het beste kan behandelen?

Bovenaan Onderaan