Range Rover Velar

Arco

Forumguru
@Tuulster : Goede smaak! Dat was ook het eerste woord wat in mij opkwam toen ik de foto's op het internet zag.
Prachtig design maar met PSA motor! Toch straf dat een premium merk zoals Range Rover (met premium prijzen) en very British, een Franse motor in hun wagens steekt...een publiek geheim??

kansberg

Forumguru
@Arco : Nee hoor, de Britten en Fransen vreeën al eerder op hoog niveau met elkaar: In de XJ 350 en XF zit de (bijna onverwoestbare) 2.7 diesel van PSA.

@Edwin : Dat vond mijn fysiotherapeut vanmiddag niet leuk dat ik hem vertelde dat er een nieuwe XC60 aankomt. Hij heeft net zijn nieuwe XC60 opgehaald.

• Leuk
Waarderingen: Arco

Cordoba

Forumguru
Verschrikkelijk :nailbiting: Als ik het filmpje zie, gaan we terug naar de tijd van paard en wagen: na het doorwaden van een stroompje is het voertuig niet vuiler dan daarvoor, hij is zelfs niet eens nat geworden! maar nog idioter, voor ongeveer elke keer dat je een andere weg oprijdt moet je een andere 'drive mode' selecteren. Ik zie in de presentatie heel wat zaken die als handig/slim/luxe geadverteerd worden, maar ik krijg daar toch steeds het gevoel bij dat hier weer zo'n Engels idee is toegepast, maar dat het in de praktijk waarschijnlijk een probleempunt gaat wordt.

kansberg

Forumguru
ik krijg daar toch steeds het gevoel bij dat hier weer zo'n Engels idee is toegepast, maar dat het in de praktijk waarschijnlijk een probleempunt gaat wordt.

Dat is de Britse charme (of humor?) : waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.... hoe onlogischer, hoe beter lijkt het soms wel. Aan de Velar kun je zien, dat overal over na is gedacht in ieder geval, zeker het ontwerp, en dat is heel knap nu Range Rover meerdere modellen heeft in dit segment. Het blijft heel herkenbaar een Range Rover.

Doe mij maar gewoon een Defender, of desnoods een Freelander.
Met de eerlijke lijnen van een bushokje en zonder al die elektronische poespas... :D

Zeker authentiek en een beul buiten de gebaande paden. Maar ik moet er niet aan denken om met een dergelijk apparaat naar zuid Frankrijk te moeten rijden, al dan niet met caravan, dan komt wat mij betreft de Velar zeker in beeld.... Maar goed, het ontbreekt mij aan de nodige pecunia, dus blijf ik gewoon in m'n poor man's Jag rijden, de Superb met notenhouten afwerking op het dashboard en een plu in het achterportier.

Edwin83

Senior Member
@kansberg Onbegrijpelijk voor mij als autoliefhebber dat je dat kan missen. Beetje interesse bij zo'n grote uitgave mag best. Wel weer leuk om dat even tussen neus en lippen te vertellen.

Frank

Forumguru
Jaguar (zelfde bedrijf als LR) heeft in zijn MJ2017 F-pace de motoren veranderd: van PSA naar eigen motoren. Ik ga er dus van uit dat de Velar ook eigen motoren zal hebben.

B.Stuurder

Forumguru
Ik had twee van die Landrovers onder mijn bevel in mijn diensttijd. Elk soort terrein gezien, modder, sneeuw, (diep) zand, stenen, met 1 pookje in 4 wiel aandrijving en gaan. Zelfs eentje op zijn zij in een greppel gehad (ik reed zelf motor maar één van die jongens die de Laro reden was wat onhandig), maar geen centje pijn, gewoon weer rijden nadat hij van de kraan van de bergingstank af kwam.

Laurent

Nieuw lid
Leuk die ingewerkte deurhendels. Land/Range Rover kennende zal dat na 2-3 jaar voor veel problemen en frustratie zorgen... Voor de rest een beetje overbodig in het gamma. Ze maken beter werk van de opvolger van de Defender. Veel LR eigenaars voelen zich niet meer thuis in het huidige gamma

Bovenaan Onderaan