Rapid Joy 2016

Eric65

Nieuw lid
Hallo,

Even kort voorstellen. Mijn naam is Eric en heb nu mijn eerste Skoda. Mijn 16e auto inmiddels heb ik even snel uitgerekend.
Ooit een kennis van me geadviseerd om een Rapid Spaceback te kopen en nu ik toe was aan een andere auto, ook gezocht o.m. op een Rapid.
Andere interessante auto's waren een beetje boven budget. 2e hands auto's zijn echt duur geworden heb ik wel gemerkt.
Ik zocht naar een model zonder de kinderziektes, door mij gewenste opties met handbak en een 4 cilinder die weinig km's had.
Uiteindelijk eentje gevonden die wel heel erg weinig gereden had (14000 km in 8 jaar met NAP). Ik heb de gok gewaagd en deze auto gekocht en rijd er met
veel plezier in rond, voelt als een nieuwe auto. Een 1.2 TSI Joy, met parkeersensoren voor, stoelverwarming, Amundsen en achterruitenwisser.
Ik heb inmiddels op ebay-Duitsland een isolatie gekocht voor onder de motorkap en een extra kofferbak bodemplaat (past perfect). Via marktplaats ook dakdragers gevonden. Vandaag ook een nieuwere kaart gedwonload van de Skoda website. Ik mis alleen het panoramadak dat wel leuk geweest zou zijn, maar je kunt niet alles hebben.
Op mijn lijst staat nog een trekhaak (zelf monteren - 950 euro is wel erg gortig), misschien chiptuning (andere software), caravanspiegels en mogelijk een update van de software zodat er wat meer features mogelijk zijn met de auto

Gisteren voor het eerst afgetankt. Pomp sloeg af en toen nog wat bijgevuld tot die weer afsloeg. Na afrekenen ging ik rijden en bleek het metertje lang niet op vol te staan. Bekend bij iemand? Ik kan nog niks zeggen over het verbruik maar vindt de auto erg fijn rijden. Ik hoop er komende jaren van te gaan genieten.

rapid.jpeg

Eric65

Nieuw lid
Nee, showroom en de auto die ernaast stond is bewerkt tot planten/bloemen :-) Luxe om de auto in huis te parkeren, was het maar waar.

Antera

Donateur
Van harte welkom en veel plezier met je nieuwe auto. S6 met de klussen. Let wel dat de trekhaak ook gecodeerd moet worden voor een juiste werking van alle systemen

Welkom Eric! Leuke auto, chiptuning kan ik aanbevelen zeker als je naar een van beroemde chiptuners gaat, is hier genoeg over te vinden. Houd er trouwens ook rekening mee dat het maximale trekgewicht niet heel hoog is bij de Rapid

Bovenaan Onderaan