De ervaringen na 2200KM. (al heeft de vrouw de meeste Km gemaakt
)
Een heerlijk pittige auto en dat voor een 1.2 TSI met 85 pk's. Komt waarschijnlijk ook door de 5 bak die eronder ligt.
Het start / stop systeem werkt erg mooi. Ook als je per ongeluk de auto laat afslaan, start de motor opnieuw na het intrappen van de koppeling.
Ik ben aardig verwend in de superb II dus was al aardig gewend aan een hoop features.
Wat ik bijvoorbeeld mis is het aanzetten van de anti-carjacking function in de maxidot. Daar waar het volgens mij aangezet moet kunnen worden via VCDS.
Uiteraard zijn er ook wat aandachtspunten die ik afgelopen week bij de 1500km (2100km) beurt heb aangegeven:
- De navigatie is oud wat mij betreft (amundsen+) niet zo gek na een jaar zonder updates. De dealer vermoed dat in januari er een update komt en heeft aangeboden deze gratis te updaten. (de vrouw kan anders bij ons in het dorp de weg niet vinden
)
- Het onderstel is erg wind gevoelig. Heb nu 15" staal op winterbanden eronder (185/60r15) met wel een hoge gewichts klasse waardoor de wangen wat stijver zouden moeten zijn. De dealer heeft gekeken en niets geks kunnen constateren. Dus dit wordt verlagen met progressieve eibach veren.
- Bij het doorschakelen naar de volgende versnelling valt naturlijk het toerental terug. Wanneer het toeren bereik tussen de 1800 en 2000 toeren valt is er een behoorlijk turbo gat te voelen. Omdat de 1.2tsi geen compressor heeft is het (voor mij in ieder geval) wel merkbaar. Mijn vrouw heeft er minder last van. Oplossing kan zijn om de auto te tunen.
- De kap om het stuurhuis zat aan een kant een beetje los. Die hebben ze netjes weer vastgezet.
Verder een hele leuke ruime aangeklede confortabele auto.
Punten die nog verandert gaan worden aan deze auto (als de financien het verder toelaten)
- Uiteraard de mat zwarte velgen monteren in de zomer.
- verlagen met eibach veren
- toch kijken of de achter spoiler helemaal gewrapped kan worden.
- wat kleine veranderingen via VCDS aanbrengen
tot zo ver.....