Rapid spaceback als 3de skoda in het gezin

vinco

Lid
Het werkt.
Dat wat niet werkt dat is geen Android Auto maar mirrorlink... een soort van voorloper die los van Android stond...
Smartlink later toevoegen kost €250.
Als ik het destijds had kunnen aanvinken had ik het absoluut gedaan, omdat ik dan de navigatie van m'n telefoon zou kunnen gebruiken op het scherm van de auto... En meteen alles van Google Now of bijvoorbeeld Apple Siri ook kunnen gebruiken in de auto...

Precies mee eens.
Smartlink werkt prima, de standaard navigatie van Skoda zelf vindt ik persoonlijk om te janken en weggegooid als je het mij vraag want het werkt simpelweg gewoon niet goed genoeg zeker als je vaak afhankelijk(zakelijk) hiervan bent.

Dan is opzicht smartlink een prima optie om een wel goed werkende navigatie vanaf de telefoon te laten draaien.

dirkie996

Forumguru
De dochter heft zo net telefoontje v/d dealer gekregen dat de Rapid binnen is.
Vanavond eens gaan kijken, papieren in ontvangst nemen en naar verzekering om nummerplaat aan te vragen.
Met een beetje geluk rijdt ze volgende week al rond met haar eerste nieuwe wagen.:thumbsup:

dirkie996

Forumguru
We horen graag jouw/haar ervaringen. Geen Smartlink besteld dus?
Blijkbaar vindt de dochter haar Rapid leuk om mee te rijden, want ze is bijna nooit thuis. Ik heb nog maar één keer het geluk gehad om er enkele kilometers mee te rijden, en moet zeggen, prima wagen met goede wegligging( 17"velgen en 215/40/17 banden)
De Amundsen is dezelfde als in de Octavia III blijkbaar en een hele verbetering t.o.v. de Amundsen+ (Rns315) die ik had in de Octi II fl.
Zij heeft dan toch de link ( Apple Carplay) bijbesteld (150€) waar zij zeer tevreden over is. Wat de mogelijkheden zijn, weet ik niet ( dochters praten niet zo veel over hun auto's, zoals mannen). Ik heb wel al gehoord dat de inkomende berichten worden voorgelezen( smilies incluis) en dat ze het een pluspunt vindt dat terwijl de I phone wordt opgeladen.
Onlangs vertelde ze me, da ze zo'n petjesman met z'n oud bmw'tje, haar achterlichten liet zien bij 'n toevallig stoplichtsprintje. Dat kereltje had blijkbaar niet verwacht dat 'n meisje met "maar" 'n Skoda'tje zo uit de startblokken schoot:maakmegek:. Ze heeft toch iets geërfd van mij ( in m'n jonge dagen, wel te verstaan)

Rallye

Forumguru
Leuk, communiceren met je dochter. Die van jou heeft een auto, die van mij een iPhone. Nou zou je zeggen dat dat de communicatie helpt, maar vergeet het maar.:deuk:

De Amundsen is inderdaad dezelfde als in de Octavia III. Ergens anders op het forum loopt een discussie over de combinatie Amundsen/Rapid waarbij het niet mogelijk blijkt om Smartlink te achteraf te activeren; dat zou niet aan de Amundsen, maar aan de Rapid liggen. Bij de Octavia is dat (bij een Nederlandse auto) geen probleem, bij een Rapid dus wel.
Maar goed je dochter heeft Smartlink gelukkig af-fabriek, dus geen probleem.... Leuk ook dat ze het gebruikt.

Bovenaan Onderaan