Rapid Spaceback prijslijst

RefleCs

Forumguru
Nice info! Goed bezig. Was benieuwd of er een model zou zijn die standaard het glazen dak had maar helaas dat is altijd een optie met een mooi prijskaartje. Verder valt het mij tegen dat ze de 1.6TDI met DSG niet in de 20% categorie hebben gekregen. Waarom kan dat wel bij een groter model en niet bij de Rapid....
 

michelover

Forumguru
Heel raar, vorige week naar de IAA geweest en daar een info/prijslijst mee genomen.
De Spaceback is in Duitsland 100 euries goedkoper dan de standaard Rapid.
En PON krijgt het voor elkaar om er gewoon meer voor te vragen, voor een wagen die kleiner is:pieker:
 
E

Ex-lid 2926

Komt toch aardig in het vaarwater van de Hyundai i30 en Kia C'eed. Maar b.v. ook een Renault Clio estate. Er is wat te kiezen in deze prijsklasse.
 

Berry

Senior Member
Wat mij mateloos stoort is dat in andere landen alle kleuren leverbaar zijn en in Ponland, sorry Nederland, alleen
kleuren voor senioren.
Mijn voorkeur ging uit naar een groene met panoramadak maar helaas niet leverbaar
dus dan maar een ander merk voor dezelfde prijs
 
Ik mis de 1,2 HTP die in andere landen wél leverbaar wordt en vind de prijzen gewaagd hoog...ook met deze versie zal dit model een zeldzaamheid blijven . Met deze prijzen geen optie voor mij om in 2014 de Roomster op te volgen:stop:
 

RefleCs

Forumguru
Heel raar, vorige week naar de IAA geweest en daar een info/prijslijst mee genomen.
De Spaceback is in Duitsland 100 euries goedkoper dan de standaard Rapid.
En PON krijgt het voor elkaar om er gewoon meer voor te vragen, voor een wagen die kleiner is:pieker:

Dat heeft meestal te maken met de BPM e.d. hier.
 

michelover

Forumguru
@RefleCs als de prijs vanuit de fabriek, dus zonder BTW/BPM ed al lager is dan een standaard Rapid, kan het volgens mij nooit zo zijn dat BTW/BPM ed hem in een keer duurder maakt?
 

andrehj

Forumguru
Er zijn ook landen (o.a. Tsjechië) waar je een Rapid gewoon met Xenon kan kopen. Ook dat wordt hier geblokkeerd. Toch maar zelf importeren dus.
 

ertromp

Forumguru
Heel raar, vorige week naar de IAA geweest en daar een info/prijslijst mee genomen.
De Spaceback is in Duitsland 100 euries goedkoper dan de standaard Rapid.
En PON krijgt het voor elkaar om er gewoon meer voor te vragen, voor een wagen die kleiner is:pieker:

Verkoopstrategie wellicht?
Zelf krijg ik het idee dat de Spaceback in Nederland beter zal gaan verkopen dan de hatchback en dat daarom PON de prijzen iets hoger maakt dan een vergelijkbare hatchback.
 

peperskoda

Forumguru
Ik verwacht dat de opties straks gelijk getrokken worden en xenon dus ook leverbaar wordt op de gewone Rapid. Deze krijgt vanaf produktieweek 46/47 ook de verbeteringen zoals die zijn toegepast in de Spaceback. Overigens vind ik het helemaal niet zo gek dat de prijs iets hoger ligt als de standaard Rapid. De Spaceback wordt anders in de markt gepositioneerd( een beetje vergelijkbaar met hoe Audi omging met de A3 in 5 deurs verpakking) Skoda wil de Spaceback graag naast de Golf positioneren( en volgens het Duitse journaille kan de Spaceback dat ook aan) en dan zijn deze prijzen gewoon aantrekkelijk. Waar koop je anders voor om en nabij de 20 mille een rijk uitgeruste auto van dit formaat en met deze uitstraling? Ik ben voorlopig nog niet aan een ander voertuig toe maar anders is dit zeker een kanshebber.
Overigens kan een dealer iedere kleur(af fabriek) leveren, hangt alleen wel een prijskaartje aan en je moet er langer op wachten. De verkoper moet dan wel even zijn best doen bij Pon...
 

michelover

Forumguru
Ben overigens niet van plan mijn Superb in te ruilen op een Spaceback. Mijn vader is wel van plan zijn Fabia II in te ruilen op de Spaceback. En dat is volgens mij een beste stap voorwaarts. Wat mij opviel op de IAA is de ruimte die de Spaceback voorin maar ook achterin heeft, soort mini-Superb. Overigens vind ik de Spaceback er beter uitzien dan de Golf Variant, de Skoda ziet er standaard wat sportiver uit.
 

van_der_P

Senior Member
Sja maar die begint wel langzaam aan wat gedateerd te raken. Ik vraag me af hoe de verkoopresultaten voor de Rapid in algemene zin zijn.
De Rapid verkoopt toch nog niet echt goed tot augustus zijn er dit jaar 630 Rapids verkocht, tegen 1697 Fabia's
 
E

Ex-lid 2926

@michelover. Ik heb heel andere ervaringen met de ruimte in de Rapid (hatchback of spaceback). Ik vind de Rapid voorin helemaal niet ruim, eerlijk gezegd flink krap. Absoluut niet vergelijkbaar met elke andere Skoda.
Ik heb de Rapid al meerdere keren "proefgezeten" bij de dealer en onlangs nog op de IAA. Maar iedere keer denk ik; "staat die stoel nu al in de achterste stand". Met mijn lengte is deze auto gewoon te krap. Leuk dat er achterin zoveel beenruimte is, maar dit gaat flink ten koste van de ruimte voorin. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar zelfs in een Citigo of Up zit je voorin aanmerkelijk ruimer. En ook een Fabia heeft voorin een veel comfortabeler zitpositie als je een beetje aan de lengte bent.
Skoda zou het heel gemakkelijk tegen zeer weinig kosten kunnen oplossen. De rails van de voorstoelen een stuk verder naar achteren monteren. Dan lijkt de beenruimte achterin misschien wat minder riant, maar dan kan je als bestuurder wel fatsoenlijk zitten.
Een rijk uitgeruste Rapid zit qua prijs aardig in de buurt van een Hyundai i30 of Kia C'eed. Uit ervaring weet ik dat deze auto's wel lekker ruim en comfortabel zitten en rijden. En die hebben dan ook nog eens een garantie van 5 of 7 jaar. Maar die missen dan weer de giga kofferruimte van de Rapid.
Als de "spyshots" van de nieuwe Fabia niet bedriegen dan wordt dit een hele fraaie en ruime auto in het B segment en krijgt de Rapid sterke concurrentie uit eigen huis.
 

michelover

Forumguru
@Harrie D , ik ben niet zo een groot mannetje ben net 178. Voor mij ruimte genoeg,voor of achterin. En het zal best dat Hyundia of Kia goeie auto's bouwen maar niet mijn ding, net als de overige auto's uit die hoek van de wereld.
 
Bovenaan Onderaan