Rapid start-stop systeem

Riencom

Nieuw lid
Goed, maar wel lawaaierig in de auto wat de motor betreft en dat gaat storen. Verbruik was gem 1 op 11.

Desperado

Forumguru
Pfoeh, dat verbruik is al reden genoeg om hem van mijn lijstje te schrappen van auto's die ik zou willen rijden.

dirkkroneman

Forumguru
Ok.. Ik niet maar dat bekijkt iedereen vanuit eigen standpunt :)
Ook per situatie, ik zal nooit (nouja, niet snel) een erg gunstig verbruik scoren. Ik maak veelal korte ritjes en vaak binnen de stad ;) Ik vind gemiddeld 1 op 11 voor een 1.6 niet heel erg gek. Vergeleken met mijn Golf IV 1.6 SR (meestal 1 op 10/12), maar ik weet eigenlijk niet of dat eerlijk vergelijken is!

Joske

Forumguru
Idd.. Je geeft het zelf al aan Dirk ;)

Een 'oude' Golf en dan die retesnelle RS van jou :D

9l per 100 voor een recente "gewone" auto is veel (vind ik) ;)

Mauriceke11

Nieuw lid
Mijn rapid die ik in mei 2014 heb gekocht heeft het zelfde probleem.
Als de ventilator op 1 staat ook bij een kort ritje dan werkt de start - stopsysteem maar als ik hem op 2 zet dan werkt het niet meer.
Getest na 5 min rijden gestopt bij verkeerslicht op stand 1 werkt het systeem , ventilator op 2 gezet en direct foute boel. De ventilator weer terug op 1 gezet en geen probleem meer.
Samen met het niet goed gedekt spuiten bij de deuren is dit het 2e min puntje.
Jammer van skoda , kijken wat ze bij mijn garage gaat zeggen.
Eerlijk is eerlijk, ik heb vandaag het instructieboekje door gelezen en op blz 119 worden er 10 redenen genoemd waarom het start-stop systeem niet zou kunnen werken.

Ha mooi nog iemand met hetzelfde probleem :tegek:
Voor de rest ben ik nog steeds tevreden over de Rapid, mijn gemiddeld verbruik ligt tussen de 1 op 17 tot 1 op 19, met de 105 pk uitvoeren.

Ik heb zelfs al een keer op een hele tank gerekend 1 op 19,5 gereden, en dan gemeten door het aantal kilometers te delen door het aantal liters (tank helemaal vol). Lekker zuinig dus.

Riencom

Nieuw lid
Ik heb wel een afspraak staan voor week 29 dan wordt hij uitgelezen of er ergens een fout zit in het start -stop systeem .

JJB

Lid
Bij mij functioneert het systeem alleen correct als ik het schermpje van de ventilatie (climatronic) helemaal uitzet, dus zodat er geen verlichting meer brand.

Kun je die verlichting uitzetten?? gisteravond voor het eerst met de Rapid in het donker gereden en het viel me op dat de verlichting van de displays en knoppen een bijzondere combinatie van kleuren en lichtsterktes is. Bij mijn vorige Skoda's (Felicia en Octavia I) leek het allemaal wat beter op elkaar afgestemd.

Het start-stopsysteem lijkt overigens goed te werken, al moet ik er nog aan wennen. Ben blij dat het handmatig uitgezet kan worden.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan