Ratel geluid uit de motor

Jasper-RS

Forumguru
Over Martin van powerflush twente heb ik wel eens vaker goede berichten gehoord( doet erg veel met volvo) maar ook wel andere merken. Alleen ik geef je weinig hoop. Als de spanner kapot is en ketting uitgerekt heeft spoelen weinig zin. Ik verwacht niet dat het probleem alleen in een verstopt olie kanaal zin. Maar voor jou hoop ik dat dit de oplossing is.

dit lijkt idd op de ketting tussen de nokkenassen aan de rechterzijde. vervang dan meteen je nokkenas versteller mee want das een kwaal van 2.0 fsi en de 2.0 tfsi motoren. wel een duur grapje....

lapoor

Nieuw lid
Even een update. De nokkenasversteller,spanner en ketting zijn vervangen tevens is ook het huis vervangen. De auto loopt nu weer goed.
De herstellende garage vond het ook wel tijd voor een olie wissel van de automaat. Maar had daar geen tijd meer voor. Na wat rondgezocht te hebben op internet kwam ik uit bij de dsg dokter. Gelijk maar even een mailtje gestuurd om een afspraak te maken en een week later kon ik langskomen. Bij binnenkomst word je netjes Ontvangen en wordt er even een testrit met diagnose gemaakt van de automaat. Na deze diagnose de olie laten vervangen onder het genot van een bakje koffie. Al met al een goede uitstraling van dit bedrijf.

Spierings

Forumguru
Motor tuning haalt niet veel uit bij een 2.0 fsi;)

Mooi dat alles in orde is, was je nu ook elders heen gegaan of heb je alles laten maken bij dat ene bedrijf met die dure offerte..

lapoor

Nieuw lid
@Blackokkie2 nee geen tuning van de automaat gedaan blijkt dat er in mijn auto geen DSG zit maar een 09G automaat. En zoals @Spierings al zei aan een 2.0 fsi valt niet zoveel te tunen dus dat heeft ook geen zin. Ik heb de reparatie uiteindelijk bij Vortkamp in Gronau (Duitsland) laten doen deze waren ruim 700 euro goedkoper dan de dealers in nederland.

cincan

Nieuw lid
Hey Lapoor, is het probleem nu helemaal verholpen met al die geluiden? Ik heb een skoda octavia 2.0 fsi gekocht uit 2005. Hij maakt precies hetzelfde geluid uit de motor...

Bovenaan Onderaan