Ratelend en klepperend geluid bij starten na lang stilstaan

ertromp

Forumguru
Kettingprobleem speelde zeker niet alleen voor de 1.2. Toen ik de mijne daarvoor naar de dealer bracht, stond er een 1.4 waaraan men voor hetzelfde probleem aan het werk was.
Maar zeker niet in die mate als op de 1.2TSI
Veel meer voorkomend probleem op de 1.4TSI kan zijn die spanner en de nokkenasversteller

ertromp

Forumguru
@ertromp , zie post 10. Wellicht een verschil tussen VW en Skoda m.b.t. de 1.4tsi?
Nee voor de 1.4TSI geldt het is maar net van welke batch van de toeleverancier de ketting is geweest.
Probleem is ontstaan door een toeleverancier die met mallen schakels van de kettingen heeft gestanst die bramen hadden en te ruime maatvoering hadden.

En de uitvoering van de ketting is tussen de 1.2 en 1.4 ook anders.
Als de ketting in de 1.2 wordt vervangen krijg je een ander / gemodificeerd type waarvan de schakels aangepast zijn.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rob

herbiek

Senior Member
Nee voor de 1.4TSI geldt het is maar net van welke batch van de toeleverancier de ketting is geweest.

Klopt het dat Skoda precies weet welke auto's zijn uitgevoerd met kettingen van welke leverancier? Mag hopen dat dit ergens is bijgehouden?

newwolf84

Forumguru
Excuus op mijn vorige bericht over het bijhouden, ik heb het in de snelheid even verkeerd gelezen, ze konden me toen wel vertellen dat er een andere ketting was op gekomen maar niet WELKE en WIE de leverancier was.

dus @ertromp heeft gelijk.

Bovenaan Onderaan