Ratelend geluid bij stationair draaien, geluid verdwijnt als je de koppeling weer indrukt

Faik

Lid
Beste leden,

Ik heb sinds 2 maanden een Citigo, deze wagen met garantie bij een bovag dealer gekocht.
Nu valt mij op dat bij stationeer draaien een ratelend geluid maakt, het geluid verdwijnt als je de koppeling intrapt en als de motor op een bepaalde temperatuur komt te staan.

Iemand ervaring hiermee en wat valt het hieraan te doen?

Dat doet mijn Citigo ook al sinds ik hem(nieuw) heb gekocht. volgens de dealer hoort het bij de auto, heb de auto nu 12 jaar en rijdt nog steeds top met de bij geluiden

hemi24

Forumguru
Bekend “probleem” bij de Citigo/Up/Mii, vooral vaak bij de modellen vóór 2015.
Voor wat ik begreep kan het geen kwaad.

Faik

Lid
Dank voor jullie berichten, ik had misschien iets meer informatie moeten platsen m.b.t. model, bouwjaar km-stand enz.

Betreft een citigo uit november 2017, ambiton uitvoering met 74000 op de teller, auto is verder dealer onderhouden en heeft alle nodige onderhoud gehad bij de dealer.

Ik dacht zelf dat er iets aan de hand is met de distributieriem, koppeling of iets met de kleppen, want zoals ik eerder zei, het geluid verdwijnt als je de koppeling intrapt en hoe warmer de motor wordt dan wordt het geluid minder, zelfde symptomen heb ik vroeger met een Nissan Micra gehad en uiteindelijk kapte de ketting op en heb de auto toen voor niets weggedaan.
Omdat de auto pas geleden gekocht is met garantie, kan ik misschien nog een claim indienen bij de Bovag garage.

hemi24

Forumguru
Als je het niet vertrouwd, moet je zeker terug gaan naar de garage waar je de wagen gekocht hebt…
Maar wat je beschrijft klinkt als het standaard rateltje vanuit de koppeling/versnellingsbak.

Faik

Lid
ik zal nog even een navraag doen bij de dealer, maar als ik jullie antwoorden lees, dan zal ik waarschijnlijk hetzelfde antwoord krijgen.
Super bedankt en onderwerp kan gesloten worden!

Bovenaan Onderaan