Ratelende motor 1.0 riem 2017

serum

Forumguru
Alsnog keurig toch! Ik heb de laatste tankbeurten in Nederland met een wat gereserveerdere rijstijl de 1:22,5 gehaald, op E10. (met flink wat trajecten met veel stoplichten) Mijn werk is 25km van huis, (met totaal 18 stoplichten) maar het gemiddelde verbruik bij aankomst thuis/werk ligt tussen de 4,2 en 4,5L/100km. Ook bij de 32 graden hitte met airco. Vind dat indrukwekkend voor een benzinemotor. Die 1.0 valt mij alleszins mee qua vermogen en verbruik. Ik merk dat ik er lol in heb om zuinig te rijden (zonder anderen te hinderen). De voorspelling van de boordcomputer aan daadwerkelijk verbruik is ook verbeterd na een paar keer vol tanken en rustig gereden te hebben. (had bij de eerste tankbeurt een flinke afwijking, maar na 4x tanken begint het tot op 0,1L/100km nauwkeurig te kloppen). Ik hoop dat ie lang vrolijk door blijft pruttelen, tot nu toe geen seconde spijt van de aanschaf. Heb er een andere versterker in gezet met DSP (Axton), en een subwooferversterkertje (A101), subwoofer in het reservewielgat gemaakt. Audio klinkt nu ook helemaal prima. (standaard speakers, geen canton). Ik vond de Canton audio in de exemplaren waar ik in gereden heb persoonlijk niet overtuigend.

Bovenaan Onderaan