Sero
Lid
Hallo allemaal ...
Ik wil even terug komen op het ketting verhaal. Ik ga het proberen kort en goed uit te leggen..
Ik heb dezelfde probleem nu al 3 jaar lang. En het geluid wordt steeds meer en irriteert mij heel erg.
Het lijkt er wel op dat de geluid van de onderkant komt. Dus vermoeden of het misschien niet de oliepomp ketting is?
Hebben de mensen die het ketting vervangt hebben echt profijt mee gehad. En is het noodzakelijk om te doen?
Mijn 2e geval is het distributie riem. Auto is inmiddels al 190.000 km en is nooit vervangen. Fabrieks af 18000 of bij 10 jaar.
Het gaat om een 2.0 fsi edition 100 model uit 2005.
Ben van plan de auto nog eens min 2 tot 3 jaar te gebruiken
Nu is het zo dat ik begin augustus op vakantie wil naar Turkije , Ong 2500 km naar Istanbul. En wil ik daar alles laten vervangen ivm de kosten. Het arbeid kosten daar zal ong. 150 euro worden ics de ketting . En dat scheelt nog wel vergleken met hier. Maar durf ik wel zo te rijden , Ja en nee. Het blijft natuurlijk een risico dat het riem kapot kan gaan. Maar hoe vaak gebeurt nou zoiets en is de riem niet stevig genoeg als ik gewoon op een normale tempo zou blijven rijden.
Heb vandaag ook nog gemerkt dat mn motor flink heen en weer beweegt en de motorsteun vervangen moet worden links boven. Dat heb ik 1.5 jaar terug al gedaan maar is weer raak. Hoe dat kan is ook een raadsel. Dat ga ik wel hier vervangen en dan op pad. Of toch niet wat denken jullie....?
Hoor het graag ..
Ik wil even terug komen op het ketting verhaal. Ik ga het proberen kort en goed uit te leggen..
Ik heb dezelfde probleem nu al 3 jaar lang. En het geluid wordt steeds meer en irriteert mij heel erg.
Het lijkt er wel op dat de geluid van de onderkant komt. Dus vermoeden of het misschien niet de oliepomp ketting is?
Hebben de mensen die het ketting vervangt hebben echt profijt mee gehad. En is het noodzakelijk om te doen?
Mijn 2e geval is het distributie riem. Auto is inmiddels al 190.000 km en is nooit vervangen. Fabrieks af 18000 of bij 10 jaar.
Het gaat om een 2.0 fsi edition 100 model uit 2005.
Ben van plan de auto nog eens min 2 tot 3 jaar te gebruiken
Nu is het zo dat ik begin augustus op vakantie wil naar Turkije , Ong 2500 km naar Istanbul. En wil ik daar alles laten vervangen ivm de kosten. Het arbeid kosten daar zal ong. 150 euro worden ics de ketting . En dat scheelt nog wel vergleken met hier. Maar durf ik wel zo te rijden , Ja en nee. Het blijft natuurlijk een risico dat het riem kapot kan gaan. Maar hoe vaak gebeurt nou zoiets en is de riem niet stevig genoeg als ik gewoon op een normale tempo zou blijven rijden.
Heb vandaag ook nog gemerkt dat mn motor flink heen en weer beweegt en de motorsteun vervangen moet worden links boven. Dat heb ik 1.5 jaar terug al gedaan maar is weer raak. Hoe dat kan is ook een raadsel. Dat ga ik wel hier vervangen en dan op pad. Of toch niet wat denken jullie....?
Hoor het graag ..