RDW melding terugroep actie FabiaII en Roomster 1.2 TDI / Wie weet er meer

w.r.

Lid
Referentiecode producent 20V7
Meldende producent/distributeur Pon's Automobielhandel B.V.
Referentiecode RDW MGP140257
Publicatiedatum RDW 23-10-2014

Merk/Type - SKODA FABIA II
- SKODA ROOMSTER

Categorie defect Motorrijtuigen - motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem
Omschrijving defect Door motortrillingen en drukpulsaties in het brandstofsysteem kunnen scheurtjes ontstaan in de aansluitingen van het dieselbrandstoffilter.

Materiële gevolgen Als gevolg van deze scheurtjes kan brandstoflekkage ontstaan. Indien de brandstof op het wegdek komt kan dit leiden tot beïnvloeding van het rijgedrag van zowel de eigen auto alsook het achteropkomend verkeer.

Mogelijk gevaar - Het belasten van het milieu
- Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de merkdealer.Deze zal het brandstoffilter vervangen.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief

Meer informatie op internet Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer Niet bekend

Opmerkingen RDW Geen

Monteurtje

Forumguru
Alles staat al in dat bericht van RDW. Dat krijg je ook in een brief thuis. Het brandstoffilter wordt vervangen. Dat is het. Als je binnenkort in de garage komt wordt het uitgevoerd.

Monteurtje

Forumguru
Categorie defect Motorrijtuigen - motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem
Omschrijving defect Door motortrillingen en drukpulsaties in het brandstofsysteem kunnen scheurtjes ontstaan in de aansluitingen van het dieselbrandstoffilter.

Materiële gevolgen Als gevolg van deze scheurtjes kan brandstoflekkage ontstaan. Indien de brandstof op het wegdek komt kan dit leiden tot beïnvloeding van het rijgedrag van zowel de eigen auto alsook het achteropkomend verkeer.

Omschrijving even goed lezen. Dat weet je waarom die vervangen wordt. Het nieuwe filter heeft een versteviging waardoor die niet meer scheurt

Space_NL

Senior Member
is er nog een productiedatum van/tot ?
mijn auto loopt nu nog in de garantie (skoda dealer) en daarna gaat hij weer keurig naar de dorpsgarage, dus dan liever tijdig doen :-)

erik2907

Actief lid
Geen brief dus, de dealers wachten totdat je met de eerstvolgende beurt langs komt en vervangen dan het filter. De mijne gaat volgende week woensdag voor de 120.000 beurt en dan nemen ze het filter direct mee.

Chatslet

Forumguru
Ik heb zojuist een brief gehad van PON. Staat ongeveer het zelfde in als hier boven. Geadviseerd wordt een afspraak te maken bij de dealer. Wel kun je er gewoon mee door rijden maar als je een sterke diesellucht ruikt dan moet je direct stoppen.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb het even nagezocht in het terugroepregister van de RDW. Door wat met de datums te manipuleren blijkt dat het betrekking heeft op de periode vanaf 1 januari 2014, want t/m 31-12-2013 is er niks aan de hand.

Helaas wordt niet duidelijk wat hier nu precies met "periode" wordt bedoeld: gaat het om de productie- of de registratiedatum.
Voor mijn auto uit 2011 maak ik me in elk geval geen zorgen.

terugroep1.gif

En:
terugroep2.gif

zedrak

Lid
Beste Canon-Eye, het gaat om een gebruiksvoorwerp waar de melding over gaat. Het brandstoffilter kan gaan lekker door trillingen. Meer behelst de melding van het RDW niet. Het kan dus ook betrekking op jouw auto hebben.

Zal wel een batch foutief zijn geproduceerd.

Groet,
Zedrak

Chatslet

Forumguru
Ik heb het even nagezocht in het terugroepregister van de RDW. Door wat met de datums te manipuleren blijkt dat het betrekking heeft op de periode vanaf 1 januari 2014, want t/m 31-12-2013 is er niks aan de hand.

Helaas wordt niet duidelijk wat hier nu precies met "periode" wordt bedoeld: gaat het om de productie- of de registratiedatum.
Voor mijn auto uit 2011 maak ik me in elk geval geen zorgen.

Bekijk bijlage 32153

En:
Bekijk bijlage 32154

Mijn Fabia is van juli 2012 dus dat klopt niet.

frusty83

Senior Member
Hallo,

Zojuist contact gehad met de dealer of ik in aanmerking kwam voor een "coulance" ivm met storing "defect lampje" en storing elektrische ramen. BCM wordt niet valt niet meer onder coulance, kosten €330,- dan maar af en toe een irritatie moment.

Echter kon de dealer mij wel vertellen over het hier boven beschreven probleem. De "oude" brandstoffilter in mijn 1,2 tdi zou kunnen gaan lekken en ik zou een brief binnenkort krijgen om deze preventief kosteloos te kunnen vervangen bij de dealer. Echter heb ik zojuist een grote beurt laten uitvoeren waar een "nieuwe" type brandstoffilter is geïnstalleerd. Ik kwam niet in aanmerking voor een "cashback" omdat ik het filter preventief heb laten vervangen en niet omdat deze lekte.

Groetjes,

Mark

bobracing

Forumguru
Nou ik heb op 5 januari een afspraak staan bij een dealer in Veghel.
Ik belde op en zij zeiden direct klopt dat geld voor u, dus dan maar direct afspraak gemaakt zodat ik voor me werk de auto kan afgeven en na me werk weer kan ophalen. Ik had dus geen brief ontvangen! Monteurtje op dit forum melden dat tegen mij dat die nog openstond.
Kortom gewoon ff bellen en vragen of het voor je auto ook is en dan direct afspraak maken.

Ligflits

Senior Member
Geenbrief gehad, maar bij bezoek aan de garage kreeg ik de mededeling dat er een terugroepactie was.
Betreft een fabia uit 2011

Green

Actief lid
Ik was vandaag bij skodadealer om verrassend skoda.Gratis winte controle.
bij inleveren sleutels werd mij gelijk verteld, we voeren ook gelijk de terugroep aktie mbt brandstoffilter uit.
keurig netjes ik had nl nog geen brief ontvangen .

Bovenaan Onderaan