RDW melding terugroep actie FabiaII en Roomster 1.2 TDI / Wie weet er meer

Monteurtje

Forumguru
Ze hebben het verdeeld over 3 rondes dacht ik. Dus niet iedereen is in een keer aangeschreven. Maar als je voor dat je bericht krijgt in de garage komt, wordt het uitgevoerd en zal je daarna ook geen bericht meer krijgen.

Cordoba

Forumguru
@Monteurtje Geldt de terugroepactie alleen voor af-fabriek brandstoffilters (die dus nieuw gemonteerd zijn bij de productie van de auto), of ook voor (oudere) auto's waar hetzelfde type brandstoffilter als vervanging is gemonteerd bij onderhoud?

(het zal voor mijn Fabia I niet van belang zijn, maar voor anderen met een wat oudere Fabia II misschien wel)

Laatst bewerkt:

Kogamyata

Senior Member
@Cordoba Hallo,
Mijn Fabia 1,2TDGL van 11-2010 is enkele dagen terug bij Skoda dealer geweest. Ze hebben het filter keurig vervangen. Maar ik heb geen brief gehad en heb gehandeld naar adviezen van Monteurtje en Joske en nog 'n goeroe waarvan de naam me niet te binnen schiet. Het verhaal staat in 'n ander topic nl. EGR of Roetfilter. Hoewel mijn auto niet door Skoda onderhouden wordt, maar door alternatieve alle merkengarage, deed Skoda Helmond er niet moeilijk over. Het kostte niets.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes!!!
Joop.

bobracing

Forumguru
Skoda Dealer in Veghel welke dezelfde is als in Helmond deed er bij ook niet moeilijk over! Netjes geregeld en ook de gevraagde software update uitgevoerd op verzoek nadat ik zelf de foutmelding had uitgelezen en verwijderd.

Fijn dat ze meedenken met je en ben zeker niet ontevreden over deze dealer :)

Ridley

Forumguru
al jaren klant bij vd Akker in Helmond en kan niet anders zeggen als zeer tevreden. Zij snappen nog wat klanttevredenheid is!

Canon-Eye

Forumguru
Vandaag de brief van Pon gehad voor de terugroepactie - afspraak gemaakt om op 30 maart het brandstoffilter te vervangen.
Kon ook a.s. dinsdag, maar 30/3 komt mij logistiek gezien veel beter uit...

erik2907

Actief lid
De terugroepactie is gekoppeld aan het kenteken en popt vanzelf op indien er een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd bij de Skoda dealer. Zo ook bij mij. Een brief heb ik nimmer ontvangen.

Mijn 'alle merken garage' haalt altijd de originele Skoda onderdelen bij van de Akker waarbij van de Akker aangaf dat het brandstoffilter onder coulance vervangen diende te worden (kenteken check!). Mijn 'om de hoek' garage heeft tijdens de onderhoudsbeurt mijn auto naar van de Akker gebracht en de vervanging is netjes uitgevoerd!

Niets dan lof over van de Akker en mijn merkloze garage! SERVICE zoals het ook kan!

Canon-Eye

Forumguru
De terugroepactie is gekoppeld aan het kenteken en popt vanzelf op indien er een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd bij de Skoda dealer.
De laatste onderhoudsbeurt (90k) is uitgevoerd op 24-10-2014 en dat was waarschijnlijk net voordat die terugroepactie is opgestart.

Heb ook vandaag de brief gehad,... maar eens even bellen een keertje. Wil het eigenlijk tegelijk met onderhoud doen, maar dat duurt nog een paar maandjes.

Bovenaan Onderaan