rechter ledje autom. dimmende binnenspiegel

iemand een idee waar die voor dient? de linker brandt altijd, de rechter misschien voor als je ook zelfdimmende buitenspiegels hebt? /forum/images/graemlins/smirk.gif

Remco28

Actief lid
Als het ledje brandt,dan betekend het dat je spiegel automisch dimt,als er in het donker een auto(met lichten aan natuurlijk),achter je rijdt.
Je kunt de spiegel ook uit zetten,dan brandt het ledje niet meer.

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De rechter is volgens mij een electronisch oog om te kijken of er veel licht in de spiegel valt.

[/ QUOTE ]
Klopt.

Falcon

Donateur
Even een kick.

Heeft iemand in combinatie met privacy glass ook het idee dat er vrij weinig gebeurt? Met andere woorden ik heb de auto nu een aantal maanden, maar heb hem nog nooit zien dimmen.

Is dit door de dealer ook in te stellen?

ZeroNRG

Senior Member
Even een kick.

Heeft iemand in combinatie met privacy glass ook het idee dat er vrij weinig gebeurt? Met andere woorden ik heb de auto nu een aantal maanden, maar heb hem nog nooit zien dimmen.

Is dit door de dealer ook in te stellen?

Wat ik van mijn collega heb begrepen (rijdt VW Golf GT) is dat idd in combinatie met privacy glass hij weinig dimt. Volgens mij is de spiegel vanaf de fabriek al ingeregeld? echter correct me if I am wrong

Bakkertje

Forumguru
Even een kick.

Het lijkt me logisch dat de lichten van de achterligger minder verblinden dan bij gewoon glas en dat ie daarom minder dimt.
Als je hem wilt zien dimmen kun je gewoon je binnenverlichting aanzetten (wel als het buiten donker is natuurlijk ;))

Als je hem wilt zien dimmen kun je gewoon je binnenverlichting aanzetten (wel als het buiten donker is natuurlijk ;))

Leuke tip. Ga ik eens proberen, want al heeft mijn auto geen privacyglas, ook ik heb tot nu toe inderdaad niet het idee gehad dat de binnenspiegel automatisch dimde.

Leuke tip. Ga ik eens proberen, want al heeft mijn auto geen privacyglas, ook ik heb tot nu toe inderdaad niet het idee gehad dat de binnenspiegel automatisch dimde.

Ik heb ook een zelfdimmende binnenspiegel in mijn Avensis en de dealer heeft me eens uitgelegd dat zo'n binnenspiegel 2 sensoren heeft. Eentje die de lichtintensiteit van buiten meet en eentje die het licht meet van achterop komend verkeer. Bij mij zit de lichtmeter voor buiten waar de regensensor zit. Pas als het donker wordt ga de dimming werken. Overdag dus niet.

Misschien kun je hier eens mee experimenteren. Effe een donker plakbandje over de regensensor en dan met een zaklamp vanachter in je achteruitkijkspiegel schijnen. Kun je zien of het werkt.
ik weet natuurlijk niet zeker of dit bij Skoda ook zo werkt maar bij de Avensis in ieder geval wel.

Falcon

Donateur
Gaan we eens uit proberen.

Maar toch heb ik vandaag de vraag nog even bij mijn Skoda-dealer (Leeuwarden) neergelegd of het mogelijk is om bij welke lichtintensiteit hij gaat dimmen.

Privacy glass zit wel voor de binnenspiegel, maar natuurlijk niet voor de buitenspiegels. Daarom zou ik graag willen dat hij vaker reageert dan nu. Ook omdat nu de donkere dagen voor de deur staan.

Daarnaast heb ik het idee dat het ook komt door mijn Pioneer Avic systeem. Deze display geeft best veel licht (terwijl er wel iets van een dag/nachtweergave moet zijn, maar heb ik nog niks van gemerkt), ik denk dat hij misschien daarom ook nog eens minder snel reageert.

Nog 1 vraag. Is er binnen VAG-COM iets aangaande dit in te stellen?

Bakkertje

Forumguru
Gaan we eens uit proberen.

Privacy glass zit wel voor de binnenspiegel, maar natuurlijk niet voor de buitenspiegels. Daarom zou ik graag willen dat hij vaker reageert dan nu. Ook omdat nu de donkere dagen voor de deur staan.

Heb je ook dimmende buitenspiegels dan?
Want als dat zo is kan het best wel eens zo zijn dat er 1 sensor zit op de binnenspiegel en dat daarmee alle spiegels aangestuurd worden, dan wordt het wel een lastig verhaal als je inderdaad sunset glas hebt :crazy:

Falcon

Donateur
Heb je ook dimmende buitenspiegels dan?
Want als dat zo is kan het best wel eens zo zijn dat er 1 sensor zit op de binnenspiegel en dat daarmee alle spiegels aangestuurd worden, dan wordt het wel een lastig verhaal als je inderdaad sunset glas hebt :crazy:

Ja ik heb inderdaad ook dimmende buitenspiegels.

Het is inderdaad een combinatie van verschillende factoren:

1. Hoeveel licht wil ik met privacy glass verwerken en zonder tot het overschakelen van het dimmen. Wat dus afhangt wat de sensor binnen op de spiegel registreert. Daarnaast hoeveel licht er buiten is dmv een sensor binnen de regensensor. Deze wordt ook gebruikt voor dag/nacht overschakeling van lichten.
2. De hoeveelheid licht binnen in de cockpit (door display van mijn pioneer radio + andere factoren (heb ook 2 monitoren in mijn hoofdsteunen, wat als mijn zoontje dvd zit te kijken en het is donker, heeft dit invloed op de sensor in de binnenspiegel

Ja ik heb inderdaad ook dimmende buitenspiegels.

Het is inderdaad een combinatie van verschillende factoren:

1. Hoeveel licht wil ik met privacy glass verwerken en zonder tot het overschakelen van het dimmen. Wat dus afhangt wat de sensor binnen op de spiegel registreert. Daarnaast hoeveel licht er buiten is dmv een sensor binnen de regensensor. Deze wordt ook gebruikt voor dag/nacht overschakeling van lichten.
2. De hoeveelheid licht binnen in de cockpit (door display van mijn pioneer radio + andere factoren (heb ook 2 monitoren in mijn hoofdsteunen, wat als mijn zoontje dvd zit te kijken en het is donker, heeft dit invloed op de sensor in de binnenspiegel

Wow... dimmende buitenspiegels? Ik wist echt niet dat dat bestond. Op mijn Avensis werkt dat in ieder geval niet. Volgens mij kun je wel 1 sensor hebben die alle licht van buiten meet. Deze sensor zit nl in de voorruit en daar zit geen sunset glas in. Dat deze sensor ook de lichtintensiteit meet voor het aan- uitschakelen van de koplampen klinkt heel geloofwaardig. Dus of het nu donker is of licht in de auto maakt volgens mij helemaal niet uit.

Falcon

Donateur
Wow... dimmende buitenspiegels? Ik wist echt niet dat dat bestond. Op mijn Avensis werkt dat in ieder geval niet. Volgens mij kun je wel 1 sensor hebben die alle licht van buiten meet. Deze sensor zit nl in de voorruit en daar zit geen sunset glas in. Dat deze sensor ook de lichtintensiteit meet voor het aan- uitschakelen van de koplampen klinkt heel geloofwaardig. Dus of het nu donker is of licht in de auto maakt volgens mij helemaal niet uit.

Ja zeker staat in de brouchure als optie.

Natuurlijk de sensor die kijkt of het buiten donker genoeg is of het nodig is dat de lichten aan moeten of niet heeft in principe weinig te maken met die van binnen. Maar wat ik heb begrepen is het wel zo, dat als het buiten te licht (dus als je koplampen niet aangaan) dat ook de dimmende werking van de spiegels niet aan werken.

Ik denk wel dat het uit maakt hoeveel licht er in de auto zelf is. Maar dit zal ik een keer echt moeten testen.

Overall heb ik op dit moment het idee dat ik geld heb weggegooid door de optie dimmende buitenspiegels mee te nemen (elegance heeft standaard die dimmende binnenspiegel). Ik hoop daarom dat er iets valt te veranderen aan de variabelen van de sensor binnen in de auto.

Overall heb ik op dit moment het idee dat ik geld heb weggegooid door de optie dimmende buitenspiegels mee te nemen (elegance heeft standaard die dimmende binnenspiegel). Ik hoop daarom dat er iets valt te veranderen aan de variabelen van de sensor binnen in de auto.

Misschien kun je het met VAG.COM regelen. Ik heb wel gelezen op dit forum dat je de regensensor gevoeligheid kunt aanpassen dus wellicht ook de lichtgevoeligheid. Succes met uitzoeken en laat nog eens weten hoe het is afgelopen.

Falcon

Donateur
Trouwens nog een gedachte van mijn collega. Als er veel licht opbrengst in de auto zelf is.. zou daardoor juist de sensor niet denken dat hij aan moet gaan?

Mmm.. interresting :koffie:

Wel grappig.. ik ben namelijk Tester van beroep in de ICT en ik kan net zo goed voor dit situaties mijn Tmap-boek (is een testmethodiek) erbij pakken :)

Bovenaan Onderaan