rechter ledje autom. dimmende binnenspiegel

Trouwens nog een gedachte van mijn collega. Als er veel licht opbrengst in de auto zelf is.. zou daardoor juist de sensor niet denken dat hij aan moet gaan?

Mmm.. interresting :koffie:

Wel grappig.. ik ben namelijk Tester van beroep in de ICT en ik kan net zo goed voor dit situaties mijn Tmap-boek (is een testmethodiek) erbij pakken :)

haha dat lijkt me echt stug. Het gaat om een felle lichtbron die in de spiegel schijnt. het zou misschien kunnen hoor maar dan moet het echt fel zijn.

TL@

Forumguru
Ik had die dimmende spiegels ook op mijn vorige O2 en dacht ook steeds dat er niets gebeurde, tot ik terug een auto had zonder zelfdimmende spiegels, wat mis je die spiegels dan zeg, zeker in Duitsland of op andere plaatsen zonder snelwegverlichting.

Bij mij, sunset ramen achter, lijkt het ook dat er weinig gebeurd, totdat je de dimfunctie uitzet met het knopje.
Dan zie je het verschil wel ineens.
Mijn vriendin zet het steeds uit en ik weer snel aan :D

Bij mij, sunset ramen achter, lijkt het ook dat er weinig gebeurd, totdat je de dimfunctie uitzet met het knopje.
Mijn vriendin zet het steeds uit en ik weer snel aan :D

Huh, knopje voor je spiegel? Het is heerlijk die spiegel, zou het niet meer willen missen maar dat je het aan/uit kan zetten wist ik niet. Waar zit dat knopje?

Groet,

Jurjen

Dat knopje zit onder op de spiegel, onderste rand. De spiegel heeft aan de achtekant trouwens ook nog een sensor die het buitenlicht meet. anders zou de spiegel overdag ook wel eens kunnen dimmen.

Racer

Lid
Sunset en dimmen

Helemaal eens. Je merkt het alleen als het echt nodig is en een achterligger met verkeerd afgestelde lampen irriteert. Werkt alleen als je 't nodig hebt.

Auto dimmen heb ik standaard aan staan overigens, heerlijke optie!

Racer

Psioneer

Actief lid
Ik heb geen sunset glas maar heb wel gemerkt dat de middelste hoofdsteun op de achterbank in de lichtbundel zit van de auto die achter mij rijdt. Daarom dimt de spiegel niet.
Aangezien er nooit drie mensen achterin zitten heb ik de hoofdsteun er gewoon uit gehaald. Spiegel werkt nu fantastisch en ook ik wil er niet meer zonder.
De nominale licht sensor zit aan de voorkant van de spiegel (richting voorruit). Lijkt me stug dat deze reageert op interieur licht zoals het display van je radio of zelfs de binnenverlichting boven je spiegel. Wel is het zo dat de spiegel dimt wanneer het buiten donker is en ik mijn binnenverlichting aan zet. Lijkt me ook niet meer dan logisch aangezien er dan licht op de sensor valt die achteruit kijkt.

Frankie

Actief lid
Ik begrijp de oorspronkelijk vraag uit het topic wel hoor. Maar alleen die opmerkingen van achterop komend verkeer niet. Bij mij werken alle drie spiegels voortreffelijk ook zonder achterliggers.. Ik zou ook niet meer zonder kunnen, en dus ook niet zonder dimmende buitenspiegels. Paar gadgets waar ik niet meer zonder wil; Xenon en dimmende spiegels. Voor volgende auto staat daarnaast een automaat en liefst radar cruisecontrol op verlanglijstje :-)

Ps: O2 offtopic, maar heeft een Elegance S2 geen dimmende binnenspiegel standaard ? Heb de S2 oa bij Vepreda gezien en daar stond een zwart/ivory S2 in Elegance uitvoering zonder dimmende binnenspiegel...

Happy

Nieuw lid
Ik vind dat bij schemer de spiegel beter kan werken. Gewoon een plakkertje voor de binnenband voor je fiets over het oogje plakken aan de raamzijde van de binnenspiegel. Dan denkt de spiegel namelijk altijd dat het donker is en werkt ie nog beter. Het valt mij nl. op dat buitenlicht (tegemoetkomende auto's en straatlantaarns) de werking van het automatisch dimmen af en toe tegenhoudt.

Falcon

Donateur
Happy.. bedankt voor de tip. Ga ik proberen! 1 vraag... die sensor is niet de sensor die kijkt of het dag/nacht is voor de voorlampen etcetra?

Bovenaan Onderaan