Regeling voetruimteverlichting

Gege

Lid
Gisteren reed ik mee met een vriend die ook een Superb II rijdt (Greenline 2011) en stelde vast dat de ruimte aan de voeten (zowel vooraan als achteraan) verlicht was. Hij meldde mij tevens dat je dat kon regelen/instellen in het setup-menu "Vision & lighting" en heeft dit ook laten zien. In dit menu onder de keuze "Footwell .." of iets dergelijks kan je inderdaad die verlichting regelen.

Ik meteen na mijn thuiskomst naar mijn eigen Superb II (Elegance 2010) om dit te regelen. Groot was mijn verwondering dat deze keuze
in mijn menu helemaal niet voorkomt en mijn voetruimteverlichting helemaal niet brandt tijdens het rijden.
In de handleiding staat wel degelijk vermeld bij de uitleg over het menu "Vision & lighting" dat je naast o.a. de coming & leaving home ook de sterkte van de voetruimteverlichting kan regelen ... Helaas, niet gevonden.

Kan iemand mij helpen ? Is er een verschil tussen wagens van 2011 tov 2010, ondanks het feit dat de mijne van het hoger uitrustingsniveau is ?

Grts.

Gege

Lid
Bestaat er zoiets als een (software)update dat dit wél mogelijk maakt ?
Wel eigenaardig dat het toen al wel in de gebruikershandleiding stond ...

Grts.

Ik weet dat er meer mensen zijn op dit forum die daar benieuwd naar zijn. Misschien een telefoontje naar de dealer wagen? Misschien weten zij dit, of kunnen zij dit uitzoeken.

Ik weet het wel zeker, ik ben hier heel benieuwd naar. Lijkt me super(b) als dit kan!
Hopelijk met een simpele wijziging in/met VCDS.

Antera

Donateur
dit laatst dacht ik eens te hebben gelezen maar of dit alleen de voetverlichting gaat laten zien vraag ik me af maar ben ook wel benieuwd of het op die manier in de maxidot zichtbaar is te maken

vanguard oxford

Nieuw lid
is het ook zo te regelen dat wel de dashboard verlichting gedimd wordt,
maar dat de "sfeer verlichting" ( vanuit het dak) maximaal blijft branden ?

Bij mijn net aangeschafte Superb kan ik inderdaad de sterkte van de
verlichting bij de voeten aanpassen. (jan 2012)

Bakkertje

Forumguru
@vanguard: helaas is de dimmer niet gescheiden. Die van de hemel gaat altijd mee met de rest (zelfs de lampjes achter de deurgrepen worden geregeld..)

@spice; is de afspraak met de dealer al geweest, of gaat deze binnenkort komen? Ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Spice

Nieuw lid
@spice; is de afspraak met de dealer al geweest, of gaat deze binnenkort komen? Ben benieuwd naar de mogelijkheden.

Vrijdag a.s. heb ik de afspraak staan, hem mn lijstje (met codes etc.) al klaar liggen:xyxthumbs:
Hoop dat het gaat lukken, ik houd jullie op de hoogte.

vincefra

Actief lid
het centrale hart in een wagen heeft tegenwoordig een pacemaker ... en zie die worden getweeked om optimaal te zijn.
Die boortcomputers hebben toch wel voordelen ...

@jurgendb: denk dat er achteraan geen verlichting zit mogelijk is er een uitsparing voorzien om deze nog te plaatsen. Heb de mijne nog nietdus kan dit niet nazien, indien het niet is voorzien ga ik eens proberen met glasvezel.

Antera

Donateur
zit er niet in en is dan ook niet aan te zetten. Naderhand plaatsen kan wel origineel bestellen en even volgens het schema aansluiten :-)

Antera

Donateur
zover ik weet niet nee. Komt zelden voor dat de bedrading aanwezig is voor zaken die er niet in zitten. Zou deze vanaf de voorzijde dan eventueel af pakken of volgens schema aan te sluiten

Dan ga ik eens proberen met glasvezelkabel mogelijk heeft dit voldoende verlichting, het gaat hem toch maar om sfeerverlichting.

Spice

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag de afspraak bij de dealer gehad, helaas hebben ze schijnbaar weinig kaas gegeten van vagcom aangezien ze niet wisten waar het e.e.a. te vinden was.
Ook het service menu van de Columbus vrijstellen was een NoGo voor ze.

Nu heb ik zelf ook sinds kort een kabel en heb dus nu zelf maar een beetje zitten vogelen, alleen nog niet erg succecvol geweest tot nog toe.
Ik kan de optie "Footwell Lights with Terminal 58d active" aanvinken en daarna zegt vagcom ook code accepted, maar op de een of andere manier slaat hij het niet op, als ik terug ga is het vinkje weer verdwenen.
Nu kan het zijn dat dit komt door a) mn el cheapo kabel, B) omdat het gewoon niet mogelijk is, c) dat ik iets niet goed doe d) of wat dan ook...

Overigens is het me wel gelukt het service menu van de Columbus vrij te stellen, dus de kabel doet wel iets...

Bovenaan Onderaan