Regelmatig foutmeldingen en updates daarvoor

waterhoen

Nieuw lid
Goedemorgen,
hier nog een 'trotse' bezitter van een octavia IV. okt 23 gekocht in duitsland en sindsdien redelijk weinig softwareproblemen. Sinds gisteren gaan helaas alle toeters en bellen af. alle hulpsystemen geven een foutmelding en ook geeft de auto aan dat de e-aandrijving mogelijk niet goed werkt. de auto start en rijdt wel gewoon, maar zonder alle hulpsystemen dus. wel even wennen, weer goed over de schouders kijken ipv op de dode-hoe waarschuwing vertrouwen...
iemand die dit ook heeft (gehad) en een tip heeft? syteem resetten door aan/uit knop ingedrukt te houden had geen resultaat. Ook nachtje niet aan de auto zitten (sinds gisteren storingen en zojuist nog steeds alle toeters en bellen) geen effect.

hardware H56
software 1941
abt hardware H44
abt software 2088

Dank alvast voor de reactie(s)

Chrisjemol

Forumguru
Heb ik wekelijks
Ik ga in de auto zitten. Doe de auto op slot
Ik wacht dan tot tellerbak zwart wordt
Dan doe ik de auto ontgrendelen terwijl ik de aan/uit knop ingedrukt hou
Dan reset hij.
Wanneer auto start nogmaals aan/uit ingedrukt houden tot de hele unit reset en dan is het meestal weer OK

waterhoen

Nieuw lid
even voor de zekerheid: je bedoelt de aan/uit knop waarmee je de auto start? Die ingedrukt houden en auto ontgrendelen. Dan loslaten, auto starten en daarbij knop weer ingedrukt houden. Lees ik het zo goed?

niekz

Lid
Mijn octavia iV (bj 2021) had een aantal maanden geleden exact hetzelfde.

Die is een week bij een dealer geweest & daar gerepareerd onder garantie.
Volgens mij was het iets met de front radar, maar weet dat niet zeker meer, er zijn iig wat onderdelen vervangen.

(m.a.w: Hopelijk heb je nog garantie?)

Laatst bewerkt:

waterhoen

Nieuw lid
Mijn octavia iV (bj 2021) had een aantal maanden geleden exact hetzelfde.

Die is een week bij een dealer geweest & daar gerepareerd onder garantie.
Volgens mij was het iets met de front radar, maar weet dat niet zeker meer, er zijn iig wat onderdelen vervangen.

(m.a.w: Hopelijk heb je nog garantie?)
Gelukkig wel garantie nog (tot september). Week bij de dealer klinkt iets minder leuk… Dank voor reactie. Nu maar hopen dat het bij mij meevalt.

Antera

Donateur
Hij moet terug naar de dealer om even alle updates te doen. En als je ook melding krijgt van travel assist moeten ze vermoedelijk het stuur vervangen

Ik had deze meldingen ook. Sturen vervangen schijnt niet te werken, het schijnt een firmware dingetje te zijn van de camera module of zo. Is bij mij gefixed en nooit meer een melding gehad.

Laatst bewerkt door een moderator:

waterhoen

Nieuw lid
Stuur is inderdaad jaar geleden vervangen en zit sinds aankoop op versie 1941. Nooit problemen. Voor m’n gevoel is het ontstaan nadat ik paar dagen geleden een OTA update kreeg, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn…ben geen octavia-expert. Dealer heeft morgen tijd voor diagnose, maar eventuele reparatie uiteraard pas half augustus. Hopelijk kunnen zij morgen tussendoor alle andere zaken updaten (als het software is) en dan vraag ik hier wel om een linkje voor 1969. Las al dat @Rainesh hier misschien bij kan helpen en ook de uitleg hoe dit te doen zag ik al voorbij komen.
@Chrisjemol reset op jouw manier heeft het probleem helaas niet opgelost.

waterhoen

Nieuw lid
Ik had deze meldingen ook. Sturen vervangen schijnt niet te werken, het schijnt een firmware dingetje te zijn van de camera module of zo. Is bij mij gefixed en nooit meer een melding gehad.
Helaas, airbag regelunit kapot. Gelukkig wel garantie (en anders viel het onder coulance vanuit Skoda), maar onbekende levertijd en mag geen meter meer rijden. Dank allemaal voor het meedenken en de suggesties.

Chrisjemol

Forumguru
Vd week na aanhoudende problemen de wagen bij de skoda dealer in breda neergezet.
Uitgebreid verteld wat er gebeurd en dat het advies vanuit hier de boel vervangen is.

Na 1 dag auto weer opgehaald en de boel is niet vervangen. Er zou eea geconfigureerd zijn.

Gisteren weer alles crashen…
Geen geluid over speakers en headunit paar keer achter elkaar herstarten. Paar keer harde reset geprobeerd maar steeds geen geluid (dus ik weet dat hij dan crasht)
Na paar keer herstarten bleef scherm weer zwart en legio foutmeldingen…

Maandag dus weer bellen dat de ‘configuratie’ geen zak heeft geholpen

Chrisjemol

Forumguru
Auto al weer 2 dagen bij de garage
dag 1 bericht ‘we hebben het probleem ook meegemaakt, en bij importeur gevraagd wat we mogen doen’…
Geen zak gedaan dus
Dag 2: we hebben nu bericht gehad dat we de unit mogen vervangen. Weer geen zak gedaan dus
Maandag zou de unit vervangen worden als het goed is…

Tis wat voor een auto die dit gedrag vertoonde met 450km op de teller…

Enige pluspunt; ben hem wel meer gaan waarderen want heb een leon hatchback meegekregen (zeer droevig interieur, onbegrijpelijk mediasysteem) en nu een polo (wel aardig, maar kan nooit tippen aan de octavia).

Bovenaan Onderaan