Regelmatig foutmeldingen

Rainesh

Forumguru
LoL . Eerst zien en dan geloven. Niemand weet een exacte datum. Bij vw en cupra zijn ze al maanden op deze. Momenteel is het enige bij mij random cashes na start van het infotainmentsysteem. Geen idee of het opgelost raakt
Ik weet dat het eraan komt, gaat gefaseerd namelijk. Welk software versie zit je?
En ja als het goed is komt deze ook OTA.

Detlev

Actief lid
@Rainesh Ik sta al sedert 04-2022 op versie 1986. Ze hebben verschillende keren hergeconfigureerd. Nieuwe stuurdoos.
Sedert 5 dec 2022 rij ik storingsvrij op het crashen van het infotainmentsysteem.
Front en lane werken voor geen meter op juistheid. Maar ze geven niet veel meldingen dus hoeven ze niet te kijken.

Ik ging je pm sturen met mijn chassis, kon je deze even controleren of het beschikbaar is.
Maar alles van berichten staat uit bij jou ;)

Ota updates ( grote softw heb ik nog nooit gehad. Dit werd altijd bij de dealer gedaan)
Ik heb dus al softw 1668-1810-1986 gehad.

Ga binnenkort maar eens informeren bij de dealer dan. Kunnen ze mijn zijn klacht na 2jaar en 6 maand eindelijk afsluiten
25 vervangwagens en tal 3 dubbel van interventie's en resets later ...

Bloembol

Nieuw lid
Een ding weet ik zeker, mijn auto had ook 1668 en ik weet niet 100% zeker of ze in 1 keer naar 1896 zijn gevlogen want na die update is het bij mij helemaal een shitshow geweest. Daarom zelf met OBD11 parameters terug *aan* gezet zie mijn eerdere post in deze draad. Bij mij crashte steeds de infotainment en dan de melding iets over de parkeerfunctie, is allemaal gewoon een opstartmelding. De crash kwam eerder doordat er diensten uit stonden waardoor verbinden met 'bepaalde' diensten bij Skoda (zoals de shop) niet werkte.

Ik vraag me af of ze dat bij de dealers echt goed weten, sommige updates moeten sequencieel worden uitgevoerd anders allerlei rare problemen. Omdat de autos van elkaar verschillen (bouwjaar, type, revisies) moeten ze bij die updates echt veel voorzichtiger zijn. Dat zijn ze nu ook denk ik omdat 1899 nog steeds niet als OTA beschikbaar is.

Mijn auto is probleemloos sinds 1896 maar dat was ie op 1668 ook, de update was enkel nodig voor de vervangen SOS control unit dat bij mij af-fabriek al niet in orde was.
Ik lees ook veel mensen die een nieuwe dashboard unit krijgen of vervangende middenconsole en soms nieuwe stuur. Het lijkt er echt op alsof dat (in bepaalde gevallen) symptoom bestrijding is met als risico dat je uit je garantie loopt ...

Ik hoop echt stellig dat als er weer een OTA binnenkomt dat de meeste problemen voor iedereen gaat verdwijnen maar ik denk het niet :0)

Laatst bewerkt:

Tukkerdad

Actief lid
Gebeld door mijn dealer. Omdat er zoveel sturen in backorder staan, en ze denken dat dat het (weer) is, verzocht om geduld. Met een maand spreken we elkaar weer.

PieterBe

Nieuw lid
4 dagen na vervanging stuur en software 1896 zijn mijn ervaringen niet positief :(
Dit is echt niet wat je verwacht na 1,5 maand 'diagnose' en een 'finale oplossing' van Skoda.
Na 4 dagen kan ik al 3 van de 6 problemen die ik gemeld had terug afvinken als 'niet opgelost'.

Gisteren na ongeveer anderhalve maand in garage mijn wagen weer mogen ophalen. Hij stond bij de dealer voor deze lijst met issues:
- Foutmeldingen emergency assist / travel assist
-> Het stuur is vervangen (dit is het 3de stuur dat mijn wagen nu heeft). De eerste vervanging in december 2021 was zonder technische wijziging. Deze keer is het een 'nieuw' model met technische wijzigingen dat de problemen zou oplossen.
Op de beperkte afstand die ik gisteren met de wagen deed alvast geen foutmeldingen.
DAG 4 na het afhalen: daar zijn de foutmeldingen terug. Cruise control / travel assist zijn niet bruikbaar.
Tot zo ver de 'finale' oplossing van Skoda dus ...

- Koffer die regelmatig niet open / dcht wil gaan of na een 10tal cm stopt
Er is een calibratie van de koffer uitgevoerd (dat is nu de 3de keer), die het zou moeten oplossen ... ik geloof er niet echt in, maar onder evaluatie.
DAG 2 na het afhalen: opnieuw problemen bij het sluiten van de koffer.
- Druk 1ste keer op de knop: kofferdeksel gaat een 10tal cm naar beneden en stopt
- Druk 2de maal op de knop: kofferdeksel maakt een schokkende beweging naar beneden, piepsignaal + richtingaanwijzers knipperen
- Druk 3de maal op de knop: kofferdeksel maakt een schokkende beweging naar beneden, piepsignaal + richtingaanwijzers knipperen
- Druk 4de maal op de knop: kofferdeksel gaat weer gewoon verder naar beneden en de koffer sluit normaal.

PieterBe

Nieuw lid
Gebeld door mijn dealer. Omdat er zoveel sturen in backorder staan, en ze denken dat dat het (weer) is, verzocht om geduld. Met een maand spreken we elkaar weer.
Hoop niet teveel dat het wat oplost ... ik heb deze week mijn wagen mogen afhalen met het vernieuwde stuur. Maar na 4 dagen heb ik opnieuw foutmeldingen :'(

Tukkerdad

Actief lid
Eens, denk t ook niet. Hoop meer op softwareupdate, al kan t ff uren

Laatst bewerkt door een moderator:

Dannydude85

Forumguru
Wow net even vanaf pagina 50 de posts doorgenomen en veel herkenbare problemen gelezen :oops:. De post van Pieter_BE van afgelopen donderdag lijkt mij een goede tip. Ik heb nagenoeg de zelfde problemen maar de:
- Spontane reboot van infotainmentsysteem,
- beperkte of geen beschikbaarheid van front assist,
- knipperen/stotteren van lampjes laad- vulhoeveelheid brandstof
zijn nog zeer irritant. Ik heb hier ook contact over met de dealer en ze geven ook aan dat er vanuit PON de middelvinger komt zeg maar. Gelukkig zitten er een paar hele fijne medewerkers die me altijd goed helpen. Bij updates vanuit Skoda Tilburg zal ik ze ook hier doorgeven.

Garage heeft mij gebeld. Er gaat een regelapparaat vervangen worden welke betrekking heeft op het navi systeem. Goede hoop dat daarna het connect gebeuren weer werkt. Inmiddels software bijgewerkt naar 1899 heb ik begrepen van de garage. Ik heb het zelf nog niet opgegeven maar de hoop is aan mijn kant wel vergaan haha.. heb toch sterk het vermoeden dan als dit het niet gaat doen dat ze de hoofdunit moeten vervangen. heb dat op een seat/vw forum ook al gelezen van mensen die issues hadden met het niet kunnen worden van de hoofdgebruiker.. 1tje zelfs 2x !!

De overige zaken is nog lopende..

hemi24

Forumguru
Wat jij het vervangen van de hoofdunit noemt, is toch precies wat de dealer aangeeft wat er nu vervangen moet worden..?

Regelapparat van het navigatie systeem is toch de 5F unit/stuurdoos?

Bij mij start een rit pas als ik lane assist en front assist heb uitgeschakeld. Vooral die front assist is een doorn in het oog... Al meerdere malen in de ankers gevlogen op de snelweg omdat er auto’s op een uitvoegstrook relatief langzaam reden... Kijk nu wel iedere dag naar een irritant uitroepteken in mijn scherm maar ik zit tenminste niet meer met schrik in de auto.
Herkenbaar, ik baal ook enorm van dat systeem.... schik me iedere keer te barsten terwijl er niks aan de hand is.

Bovenaan Onderaan