Regelmatig foutmeldingen en updates daarvoor

Deze voormiddag melding ivm de 12V batterij te laag. Motor starten lukte niet. Startkabels gebruikt en starte terug. Heb hem half uurtje stationair laten draaien om er dan uurtje met te gaan rijden. De radio werkt terug en de storingen van parkeerhulp en manoeuvreerremfunctie zijn ook terug weg.
 
Een slechte 12 Volt accu kan inderdaad voor rare problemen zorgen. Laat deze eens doormeten. Jij rijd voor zover ik heb gezien geen PHEV toch? Dus dan zit de accu gewoon voorin? (bij de PHEV zit de accu in de kofferruimte). Daar kun je dan eenvoudig bij.
Met een multimeter kom je zelf een heel eind, even auto ontrendelen, motorkap open doen, en dan weer vergrendelen. En na 15 minuten terug komen. Dan is alles weer in rust, en kun je ff de spanning meten van de accu. Die moet toch op zn minst wel 12,5 Volt geven.

Als je hem meet direct na ontgrendelen dan gaan er allemaal systemen aan die zorgen dat de spanning sowieso inzakt.
Vervolgens kun je even kijken wat de spanning doet bij het starten, ff met zn 2e doen: bij starten mag de accu tijdens de startmotor-tijd niet onder de 9 Volt komen.


Voor wat betreft de geen audio: daar heb ik ook zo nu en dan last van. Ook Canton. Echter in mijn geval moet ik de zekering eruit trekken van de audio versterker. Op het moment dat die het niet doet doet niets het wat geluid geeft: dus geen audio feedback bij het aanraken van het scherm, radio werkt niet, carplay geluid ook niet, idd ook de parkeer/manoevreer niet. En er staat dan een streepje door een geluidsymbool. Volume regeling werkt dan ook niet. Als je dit her kent kun je even de zekering eruit trekken en er weer in doen. Kijken of het dan over is. Daar schijnt een update voor te zijn. Maar mijn dealer was weer allersinds behelpzaam om hierin mee te denken... .... ...


Maar eigenlijk denk ik dat je een slechte 12V accu hebt. Had ik ook, daar door weer andere problemen destijds.
Die EFB accus zijn vaak na 4 jaar al naar de ballen..
 

niekz

Lid
Ik heb hetzelfde gehad, auto was nog geen 2 jaar oud... Idd een slechte 12v accu. Laten vervangen en sindsdien geen gedoe meer gehad.
 

joris01

Nieuw lid
Goedemorgen

Ik ben sinds 2 weken eigenaar van een Skoda Octavia Combi iv uit 2021. Nu heb ik een software update gehad welke niet geïnstalleerd kon worden. Het systeem bleef staan op engineering scherm maar geen update. Na overleg met garage reboot naar orgineel.

Na kijken na de software versie is er volgens mijn niks veranderd.
Ik heb met de dealer afgesproken dat de auto alle updates zou krijgen voor ik hem in ontvangst zou nemen.

Nu heb ik de volgende versie er nu op staan.
Is er te zien wat de huidige versie zou moeten zijn?

En is dit een automatische update welke gewoon ota komt?

Mvg

Joris










Screenshot_2024-12-27-09-52-54-829_com.google.android.apps.photos.jpg
 

joris01

Nieuw lid
Is de auto wel te updaten naar de huidige versie en gaat dat via het systeem ota of moet ik terug naar de dealer.
 

Antera

Donateur
Ben benieuwd of ze hem gaan updaten naar 1985 dat is de laatst namelijk. Vermoed dat ze de verkeerde hebben willen installeren.

Je kan hem zelf updaten en kan ik je mee helpen of je gaat naar de dealer en afwachten of ze de laatste erop zetten
 
Afgelopen zaterdag naar de bouwmarkt, kwartier binnen en auto start niet meer... te lage spanning. Skoda heeft ANWB aangestuurd en via de powerbooster weer aan de praat.

Dinsdag auto afgespoten en ik wil wegrijden, weer te lage spanning... Maas service aangestuurd via Skoda en deze constateerde dat de accu defect was. Hij heeft deze direct vervangen onder garantie.

3 1/2 jaar oud en 38k op de teller.

Ik heb nadien geen problemen meer gehad. Wel wacht ik nog steeds op 1985...
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Wel wacht ik nog steeds op 1984...
Succes met wachten, zal niet komen...

.... is namelijk 1985. :troost:

9782291090830.58b5cb0d-d3ca-43e2-bfa7-4095b5a0ef41
 
Bovenaan Onderaan