Een slechte 12 Volt accu kan inderdaad voor rare problemen zorgen. Laat deze eens doormeten. Jij rijd voor zover ik heb gezien geen PHEV toch? Dus dan zit de accu gewoon voorin? (bij de PHEV zit de accu in de kofferruimte). Daar kun je dan eenvoudig bij.
Met een multimeter kom je zelf een heel eind, even auto ontrendelen, motorkap open doen, en dan weer vergrendelen. En na 15 minuten terug komen. Dan is alles weer in rust, en kun je ff de spanning meten van de accu. Die moet toch op zn minst wel 12,5 Volt geven.
Als je hem meet direct na ontgrendelen dan gaan er allemaal systemen aan die zorgen dat de spanning sowieso inzakt.
Vervolgens kun je even kijken wat de spanning doet bij het starten, ff met zn 2e doen: bij starten mag de accu tijdens de startmotor-tijd niet onder de 9 Volt komen.
Voor wat betreft de geen audio: daar heb ik ook zo nu en dan last van. Ook Canton. Echter in mijn geval moet ik de zekering eruit trekken van de audio versterker. Op het moment dat die het niet doet doet niets het wat geluid geeft: dus geen audio feedback bij het aanraken van het scherm, radio werkt niet, carplay geluid ook niet, idd ook de parkeer/manoevreer niet. En er staat dan een streepje door een geluidsymbool. Volume regeling werkt dan ook niet. Als je dit her kent kun je even de zekering eruit trekken en er weer in doen. Kijken of het dan over is. Daar schijnt een update voor te zijn. Maar mijn dealer was weer allersinds behelpzaam om hierin mee te denken... .... ...
Maar eigenlijk denk ik dat je een slechte 12V accu hebt. Had ik ook, daar door weer andere problemen destijds.
Die EFB accus zijn vaak na 4 jaar al naar de ballen..