My precious !!!, he's back
Maandagavond ging hij binnen, dinsdag werd de front radar en cruise control vervangen, software ging van 1810 naar 1896.
Om 14h telefoon dat hij klaar is. Om 17h gaan afhalen. Helaas pindakaas, na 5-10min rijden heb ik rechtsomkeer gemaakt, terug naar de garage.
mijn navigatiesysteem start niet meer op. Even geduld.
Systeem herstart via radio.
Motor herstart.
Batterij afgekoppeld voor 1 min.
Navigatie werkt gewoonweg niet.
Terug weg met de vervangwagen.
De garage heeft 3 dagen contact gehad met d'Ieteren brussel om het probleem op te sporen.
Vrijdagnamiddag plots telefoon dat de wagen klaar was.
Ben hem gelijk gaan ophalen.
*** software 1896 *** issue, navigatiesysteem wilde niet meer activeren, omdat mijn online services niet actief waren.
Die waren al 9maand verlopen. Wegens de nieuwe software accepteerde hij de oude key niet meer.
Ze hebben in Brussel een voorlopige key gemaakt tot het systeem geactiveerd was.
Man Man Man
Miserie , Miserie, Miserie
Wegens de problemen hebben ze gans de entertainment module gereset, wat betekend dat alles gereset is. Factory Reset dus.
Ik heb 5 pogingen nodig gehad om in te loggen in de wagen met mijn skoda account.
4 pogingen om hoofdgebruiker te worden. Domme server issues.
Ondertussen heeft mijn radio al 1x geen geluid gegeven, om 30sec later te crashen en volledig herop te starten.
Misschien toeval. Het systeem was met vanalles bezig kwa instellingen. Ik was die rit nog niet aangemeld met mijn account.
Onderweg naar huis zijn de bandensensors afgegaan met drukverlies. Dan maar opgeblazen aan het tankstation.
Ik denk dat hij het noorden kwijt geweest is door de batterij af te koppelen.
Indruk van het systeem is nice. Performance is enorm verbeterd. Bij het starten. Meld hij in 2sec aan op mijn account.
De camera (indien je al in R staat van vorige rit), gaat direct actief met mooi beeld. Radio en gsm zijn binnen de 10sec actief na start.
Navigatie is ongeveer 30 - 45 sec na start beschikbaar.
Ik heb nu dit weekend een 50km gereden verspreid over 6 ritten. Ik heb nog geen problemen meer gehad.
De front radar werd vervangen en dat merk ik ! Het kan de software zijn of de radar.
Vroeger op dezelfde weg kon ik 10x de melding krijgen. Handen aan het stuur, of gelieve in het midden van de weg te rijden.
Ik kan dezelfde weg nu nemen zonder melding.
Ik heb ook de indruk dat radio iets krachtiger speelt (canton).
Verder zit er wat meer kleur in sommige menu's. Grote wijzigingen heb ik nog niet gevonden.
Als het zo verder gaat. Is dit de update die bij start van de wagen had moeten geïnstalleerd zijn.
Ik hou jullie verder wel op de hoogte als ik nog meer nieuws heb.
Groeten
Detlev