Klopt helemaal. Zo gaat het bij onze huidige VW Golf Variant ook...Ik weet niet wat je precies met over het contact bedoelt, maar ik heb het over situaties waarbij je in bv stralende zomers zonder regen de wasstraat in rijdt waarbij de ruitenwisser aangaat omdat het vijf weken daarvoor regende, met alle bijbehorende gevolgen of dat de ruitenwisser over bevroren ruiten schuurt, en daarbij de wisserbladen sloopt, als je de auto start om hem op te warmen voordat je gaat krabben. Daarom wordt er door diverse fabrikanten voor gekozen de regensensor bij elke rit apart te laten activeren..
Oh, het regent even ruitenwisser aan en de sensor doet de rest.., kleine moeite lijkt mij.
De autoclose is een ander soort functie die van dezelfde sensor gebruik kan maken.
Als je het zo stelt heb je gelijk, in het dagelijks taalgebruik worden de automatische wisserfunctie meestal met regensensor aangeduid, nadat 'raken closing' is toegevoegd is dit inderdaad niet juist meer... (Ontwikkeling van taal kan vreemd gaan )Je haalt 2 zaken door elkaar, in jouw voorbeeld wordt niet de regensensor gedeactiveerd, maar de automatische wisserfunctie. (de regensensor blijft wel kijken, maar de ruitenwissers zijn uitgeschakeld, daardoor kan 'rain closing' wel gewoon reageren op de regensensor, en voor de ruitenwisser moet je dan even actie ondernemen)
zoals gewoonlijken Cordoba heeft het idd volledig en correct omschreven