Regensensor reageert vetraagd na vervanging voorruit

Ik rijd ondertussen al ongeveer een jaar rond met een vervangen voorruit, net als hier vervangen bij autotaalglas op mijn octavia.
Ook ik heb ik een verschil opgemerkt in sensitiviteit na de vervanging.
waar ik voorheen altijd mijn schakelaar maximaal op stand 2/3 had staan, staat deze sinds de vervanging standaard op stand 4 en bedien ik sindsdien steeds vaker bij lichte regen eerst met de hand de wisser, omdat de sensor veel te laat actief word.

Na verloop van tijd wen je er (helaas) aan en vergeet ik het telkens te melden als ik bij de garage ben.
Nu mijn nieuwe auto reeds in bestelling staat laat ik het maar voor wat het is.

MaxN

Donateur
Onze O3C RS staat nu bij de dealer voor een nieuwe voorruit. Ivm alle sensors/camera’s bij de spiegel voor de dealer gekozen. Eerst afspraak bij de lokale garage(Veendam) gemaakt. Kreeg ik dinsdag een belletje dat dit is verplaatst naar Groningen ivm de aperatuur voor het afstellen van de sensoren. Gelukkig doordat zij de fout had gemaakt ook vervangend vervoer gekregen (mooie rode Rapid Spaceback met DSG in de Joy uitvoering). Apparaat schijnt 50.000,- te kosten dus staat niet bij elke garage. Best raar :lezen:
Vervangen van de ruit kost €900,-!! :pieker:Best duur geintje dus.

prosier

Forumguru
Hier ook lichtsensor, regensensor en camera ivm lane assist. Heb jij dat ook? Kost al snel idd die 900 euro.

Of zit op een nieuwe ruit alleen een gelpad al zeg maar, of ook al de camera en sensoren?

Mijn raam heeft ook veel putjes en kleine barstjes, zal wel komende winter een scheur in komen. Dan ben ik aan de beurt. Wat zeggen jullie, carglas, autotaalglas of Wealer (dealer Skoda) hier. Heb 0 eigen risico weet ik wel.

Marcooctavia

Forumguru
Hier ook lichtsensor, regensensor en camera ivm lane assist. Heb jij dat ook? Kost al snel idd die 900 euro.

Of zit op een nieuwe ruit alleen een gelpad al zeg maar, of ook al de camera en sensoren?

Mijn raam heeft ook veel putjes en kleine barstjes, zal wel komende winter een scheur in komen. Dan ben ik aan de beurt. Wat zeggen jullie, carglas, autotaalglas of Wealer (dealer Skoda) hier. Heb 0 eigen risico weet ik wel.

Autotaalglas is ook van Carglas.
Als je een keuze heb zou ik zeker naar de dealer gaan.

Marco

AndreM

Forumguru
Autotaalglas is ook van Carglas.
Als je een keuze heb zou ik zeker naar de dealer gaan.

Marco

Ik zou niet weten waarom je naar een dealer moet gaan.
Mijn auto was een maand oud en ja hoor een scheur van 30cm wat veroorzaakt was door een - POOL :mad:

Ook bij Autotaalglas kunnen ze ook aan de originele voorruiten komen.
De nieuwe ruit in mijn auto is ook dezelfde als die erin zat.
En ja, Autotaalglas heeft ook de apparatuur om de camera in de voorruit te deactiveren en na het plaatsen weer te calibreren.
Het is allemaal heel netjes gebeurd en voor de zekerheid zijn ze ook een stukje mee gaan rijden met een laptop op schoot of het naar wens werkte.

Ooit, ooit heb ik een ruit bij de dealer laten vervangen.
Tja, en toen kreeg ik serieus met een regenbui een koude douche in de auto.
Het water kwam via de binnenverlichting naar binnnen.
Bleek de ruit te laag gelijmd te zijn.

Ieder zijn vak zal ik maar zeggen. :jaja:

P.s. Autotaalglas is absoluut geen Carglass.
Autotaalglas zijn franchise ondernemers die bij dezelfde groothandel de ruiten inkopen. En Carglass is een grote ondernemer met over heel Nederland met personeel in dienst.

Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Auto is weer terug. Van 08:00 tot 14:30 bezig geweest zeiden ze.
Alles lijkt te werken en de ruit zit er erg netjes in. Bijna niet te zien dat er een andere in zit.
Voorruitverwarming en de sensoren lijken te werken. De regensensor nog niet kunnen controleren, maar ga er van uit dat die het ook doet.
Prima werk van Century.
En de leen Rapid 1.2TSI viel ook zeker niet tegen. Alleen wat is een dsg7 onrustig als je een aangepaste dsg6 gewend bent.

prosier

Forumguru
Auto is weer terug. Van 08:00 tot 14:30 bezig geweest zeiden ze.
Alles lijkt te werken en de ruit zit er erg netjes in. Bijna niet te zien dat er een andere in zit.
Voorruitverwarming en de sensoren lijken te werken. De regensensor nog niet kunnen controleren, maar ga er van uit dat die het ook doet.
Prima werk van Century.
En de leen Rapid 1.2TSI viel ook zeker niet tegen. Alleen wat is een dsg7 onrustig als je een aangepaste dsg6 gewend bent.

Ah fijn. Had je ook lane assist met camera dan? En ik heb een dsg7, maar kan niet zeggen dat ik die onrustig vind...

Bovenaan Onderaan