Nu gebruik ik een ander merk dan Rain-X (eentje van de h**ords) maar daar had ik niet zulke goede ervaringen mee op de voorruit. Telkens als de wisserarm zwaaide, trok die kortstondig een soort waas over de ruit, waardoor ik vond dat het zicht belemmerd werd.
Ik heb dit toentertijd nooit op de foto gezet en heb de volgende dag de voorruit verwoed proberen te ontdoen van dit goedje. Daarna vervolgens geen last meer van gehad. Met deze regen afgelopen week bedacht me dat de wasstraat die ik regelmatig bezoek, ook een soort wax laagje over de auto giet aan het eind van het programma, wat een soortgelijk effect heeft op de ruiten (hydro-fobisch) en bij het wissen ook een soort waas geeft.
Ik heb het proberen te filmen. Je ziet het niet heel goed meer - de wax laag (wasbeurt) is ruim 3 weken oud, dus heel vers is het niet meer dat laagje, en het wordt altijd iets minder na verloop van tijd.
Kunnen gebruikers van Rain-X zeggen dat dit effect (kortstondig een waas trekken direct na het wissen) niet aanwezig is bij Rain-X?