Hallo hier weer even een update:
Na wat huiveringen bij het maken van een noodstop ( de hele auto rammelt en rempedaal klappert)
Vandaag de auto door de garagist goed laten controleren op bovengenoemde problemen;
Eindconclusie: naast helaas weer licht kromme schijven niets te vinden=> dit kan toch haast niet????
-wielnaven zijn niet krom
- rubbers zijn allemaal in goede staat
- remvertraging op alle wielen nagenoeg gelijk (op remmentestbank gemeten)
- De wielen gaan op de brug goed rond en lopen nauwelijks aan door de kromming in de schijf
De velgen/banden zijn niet van invloed. Tot vorige week originele Skoda velgen . nu stalen velgen met winterbanden.Het probleem blijft.
@Joske 3 maal vervangen klopt niet helemaal; Door universele garage gedaan: 1 keer met originele schijven die krom trokken, waarna Brembo die kromtrokken, daarna de Brembos gevlakt die nu weer krom zijn.
Ik ben er bijna zeker van dat het van voor komt omdat het zo duidelijk in stuur en rempedaal te voelen is.
Waar moet ik verder zoeken en vooral wie weet hier meer van.???
De dealer heb ik ook al om advies gevraagd en die had ook geen idee=> moeten we gaan zoeken was het antwoord.
Bij rustig remmen van 120 naar 0 voel je het met een vaste frequentie tot je stilstaat. Schijven of iets anders krom is dus logisch, maar wat zal het zijn.
De wielnaven had ik gehoopt maar die zijn het dus waarschijnlijk niet. Kunnen de schokbrekers hier wellicht van invloed op zijn? lijkt mij vreemd omdat het met een vaste frequentie is.
Vreemd is wel dat het bij het vervangen een jaar terug een paar duizend kilometer we weg was en bij afdraaien ook maar iets korter.
Wie heeft de gouden tips???????