Ik weet dat er inderdaad auto's binnen de VAG-groep zijn, waar de DC (Duty Cycle) voor de verlichting gewijzigd kan worden, en dat je daarmee ook de helderheid van de lampen kunt manipuleren, en ook de functie remlicht/achterlicht voor een lamp wordt gewijzigd door de DC te veranderen. Het is wel vreemd dat het probleem maar aan één zijde optreedt. Als de DC niet goed aangepast wordt, zou je aan beide zijden geen remlicht meer verwachten, en niet aan één zijde.
Misschien even een simpel testje:
- ik neem aan dat het binnenwerk (de fittingen incl. lampjes) makkelijk uit de achterlichten te halen is.
- haal bij beide achterlichten het binnenwerk uit lampen, en ontkoppel ze van de stekker/connector
- koppel nu het binnenwerk van het linker achterlicht aan de connector voor het rechterachterlicht, en het binnenwerk voor het rechterachterlicht aan de connector voor het linkerachterlicht (ik neem gemakshalve even aan dat dit zonder probleem past).
- met de gewisselde binnenwerken, even testen of alles (achterlichten, remlichten) wel normaal werkt, en blijft werken na een paar keer testen. Als er nu een fout ontstaat, kijken of de fout meegaat met het binnenwerk, of dat de fout in dezelfde connector blijft zitten.
Als dit testje lukt, ben je een stukje verder met het uitzoeken van de oorzaak.