Ik gebruik nergens kopervet, niet op remdelen en niet bij wielen wissel. Maar hier ging t niet om haha
Ik was eigenlijk op zoek naar ervaringen van mensen die zelf schijven en of blokken hebben vervangen. En welke merken/types aan te raden zijn. Ik zie veel 1ZA en 1ZE etc. als PR code, maar op mijn sticker zie ik geen 1Z*.
1KD heb ik wel, maar dit is voor achter...
Toch wel weer leuk om eens te reageren
Ff wat tips van iemand die dat wel vaker heeft gedaan.
Koop schijven die volledig zijn gecoat met een soort van grijze spray, die roesten namelijk (vrijwel) niet op de niet remgedeeltes. Ziet er beter uit (ATE schijven hebben dit volgens mij)
Als je vet wilt gebruiken, koop dan keramisch vet (heb je nog kopervet, tja achter de remblokken kan het echt geen kwaad. Het blijft op z'n plaats en smelt d'r echt niet af)
Het is wel fijn om een momentsleutel te gebuiken voor de bouten die je loshaalt, loctite is echt niet nodig hier.
Remzuigers voor kun je terugdrukken met grote tang of lijmklem, zoals gezegd. Easy, geen speciaal gereedschap nodig. De achterkant is ff uitzoeken ivm parkeerrem of niet. VCDS nodig ja/nee.
Niet altijd 'valt' je remschijf d'r zomaar af. Uiteraard eerst Torx boutje d'r uithalen. Mocht de schijf niet loskomen, brander d'r op. Voorzichtig warmstoken, tikkie met hamer et voila.
Nou dat is het wel zo'n beetje, niet al te gek remmen de eerste kilometers, want je auto remt 'waardeloos' in het begin. Wordt vanzelf beter....
Oh ja, als je de remzuigers terugduwt, kan het remvloeistof niveau te hoog komen te staan. FF in de gaten houden
Succes