Remschijven vervangen Octavia

Ben op zoek naar een nieuw setje remschijven + blokken, nu kwam ik de volgende site tegen en vind de prijzen wel meevallen maar ik vraag me af of iemand ervaring heeft met deze aanbieder en of met dit type remschijven. High performance set kompleet remblokset +-remschijfset (2x ) Voorzijde
skodaremschijven.nl

Ronnie

Forumguru
Volgens mij komt het allemaal van de grote hoop, Octavia is hetzelfde dan de Golf/Seat enz. dus deze schijven worden in massa gemaakt.
Ikzelf kocht begin dit jaar een set Brembo schijven en blokken bij de betere automaterialenhandel in het dorp hier, scheelde de helft van het origineel en het remt als een tijger!

Ronnie

Forumguru
Ze zijn gewoon bij de automaterialenhandel verkrijgbaar hoor.
Wat kan ik nog over een paar remschijven vertellen?

goedenavond allemaal op deze heel mooi vernieuwde skoda-forum.mijn complimenten mannen jullie hebben er iets moois van gemaakt.
ter zake, de leverancier,(skodaremschijven,of wel autoparts-online) daar heb ik al 2 keer eerder remschijven besteld, en ik heb er tot dusver alleen maar goede ervaringen mee.
1 keer de dag erna al thuis, en zeker goed verpakt. ook hun advies was degelijk. ik wilde meer remkracht met de toenmalige Polo 16v
dus high performance schijven en aangepaste remblokken, een stuk betere remwerking dan daarvoor, en geen versleten schijven meer, dus beter dan de originele van vw. wel iets minder lang met de blokken, maar dat is logischer dan remblokken en schijven tegelijk moeten vervangen. en bovendien daarna geen fading meer....
ik besteld er rustig weer een set. de schijven werden in een kunststof box en de blokken in een doos , samen goed verpakt in een doos, met "chips".
als je daar besteld , laat dan ook even weten of jou het ook goed bevallen is.
vr gr. mic
PS. ik heb geen connecties of zo met deze leverancier, alleen goede ervaring

Ik las dit topic en ik ben erg benieuwd geworden of jullie dan ook zelf de schijven en blokken wisselen of los kopen (vwg de prijs?) en dan bij een beurt laten instaleren?
Is dit erg moeilijk met enkel een krik, nog speciaal gereedschap nodig?
Wat is eigenlijk de dikte waarde van de schijven dat deze vervangen moeten worden of vlakt men ze nog steeds vaak af?

Ik bestel ze gewoon los en laat ze bij mijn garage er onder zetten, ga er niet zelf aan sleutelen. Voor de prijs ga ik ze ook niet afvlakken.

VEEJAY

Forumguru
Zijn die high performance spullen van jullie volledig 'pieploos'? Ik kreeg het niet voor elkaar bij mijn O2.

Ronnie

Forumguru
Mijn "Brembo's" zijn volledig pieploos, ik strijk altijd een flinterdun filmpje kopervet (niets anders!) aan de achterkant van de remblokken.
Trilplaten is ook een optie.
Schijven vervang ik altijd wanneer er een braam/rand van plm 1,5 mm ontstaat aan de rand van de schijf. Tegen die tijd zitten er meestal ook al rimpels en groeven op de schijf.
Afdraaien wordt nauwelijks nog gedaan, het is ook bijna even duur dan nieuwe schijven.
Schijven vervagen is een simpel, maar nauwkeurig klusje, basis gereedschap (krik, doppendoos, torxsetje, momentsleutel voor de remklauw) volstaat volledig.

Ronnie

Forumguru
@Ronnie welke schijven heb jij nou?
Ik heb de automat. zaak gebeld, ik kon de bon niet weervinden, Ik heb dus Brembo OE met TRW blokken.
Voor de Octavia kost dit setje:
Schijf Brembo 09 704 14 € 49,75 tegen Origineel Skoda € 64,50 per stuk, beide netto,
Blokken TRW GTB 1386 per 4 met indicatie, € 70,35, origineel: € 81,50 per set.

cvegreen

Forumguru
Ik vraag me af wat jullie garagehouders daarvan zeggen als je zelf met je setje remschijven/blokken afkomt en vraagt om ze te monteren ? Hier in België lijkt mij dit niet echt gebruikelijk . Of gaan jullie naar een kleine garage en laten jullie dat dan daar doen , dan zou ik het nog wel begrijpen . Ik zou het in ieder geval niet durven om met een elders gekocht setje naar mijn garage te gaan en daar dan te vragen of hij ze voor mij ff kan monteren . Ok hij rekent zijn uren wel aan , maar hij maakt dan wel geen winst op de in dit geval schijven/blokken.

@cvegreen Heb nog geen opmerkingen gehoord van verschillende garage houders. Laat bij de ene garage het onderhoud uitvoeren en voor banden ga ik gewoon naar de plaatselijke Sprint. Laatst 4 nieuwe banden laten monteren en banden heb ik via internet aangeschaft. Reken alleen de uren af dus ze moeten niet klagen.

Beste ronnie, wat ik niet zo goed begrijp. Als ik naar de onderhoudsprijzen kijk voor schijven en remblokken voor en achter zou je volgens skoda 524€ kwijt zijn. Wat ik bij jou lees zou je 584€ voor alleen al de onderdelen kwijt zijn en voor de brembo 480€. Willen ze bij skoda zo graag de schijven er zelf onderzetten dat ze korting geven?

Gr.

Ronnie

Forumguru
Ik geloof dat je het iets verkeer begrijpt;
Dit is de prijs per schijf; plm € 50,- x 4 wielen = € 200,-; Blokken per 4(L+R)x2 voor en achter:=plm. € 150,-, totaal zo'n € 350,-.
De set voor de achterwielen zal nog goedkoper zijn i.v.m. de kleinere diameter en de dus ook kleinere blokken.

cvegreen

Forumguru
@ octavia editions 100 , Banden laat ik ook niet in de garage plaatsen , ik koop ze bij de bandenboer , laat ze daar dan ook monteren . Als er iets stuk is aan de auto ga ik gewoon naar de garage en daar koop ik en laat ik ze ook monteren . Ik heb ook een aantal jaar in een garage gewerkt als aankoper (wel leuk , zo van groot handel naar groothandel rijden om stukken) , heb dat daar ook nooit meegemaakt dat klanten met hun eigen materiaal afkwamen om dan in de garage te laten monteren . Belgen steken daarin anders ineen zeker . Wij zullen dit niet zo goed durven zeker ?

@cvegreen Denk ook dat de prijzen anders liggen in Belgie dan in Nerderland qua belastingen btw, wegenbelasting, benzine, bpm. Probeer zo efficient mogelijk met mijn geld om te gaan. Waarom meer uitgeven als het ook anders kan.
Ik ga maar het setje bestellen op internet en een afspraak plannen met de garage..;)

cvegreen

Forumguru
We zijn buurlanden , op zo'n fora gelijk hier zie je toch dat het toch 2 heel verschillende landen zijn op veel gebied he .

Bovenaan Onderaan