Renault

Mugjuh

Donateur
Ja het is nu een SUV en geen MPV meer, MPV is niet meer hip.
Maar voor onze doeleinden nu voldoende ruimte, okay bagageruimte laat te wensen over.
Dakdragers en Dakkoffer staan op lijstje, fietsendrager voor op de haak op termijn ook fijn.

Mugjuh

Donateur
Hmmm, stiekum toch al 450KM gereden sinds donderdagmiddag.
21L verbruikt en 540KM te gaan.
En dan geeft de auto aan dat ik mijn rijstijl moet bijstellen naar zuiniger rijden, nog zuiniger? :tegek:

Kwa veiligheids aanbevelingen komt het ook niet goed, ik zet de meeste veiligheidssystemen uit :LOL:

Mugjuh

Donateur
Meestal rij je in EV stand weg en afhankelijk van hoe vol de batterij is gaat de auto rustig tot 100+ KM/U in EV modus.
Maar je haalt maar een KM of 5 in EV stand als je rustig rijdt.
De auto laad wel snel de batterij op als je aan het rijden bent, als je dan gas los laat schiet de auto al vrij snel in EV stand en houdt dat dan weer paar KM vol, tenzij je hard het gaspendaal in trapt.

Ook merk je de samenwerking van de electro motor en benzine motor goed als je pendaal in trapt, de auto wil dan echt wel gaan.
De 0 naar 100 in 8.8 sec is best aardig voor een auto van dit formaat.

Maar soms/vaak als je in bebouwde kom rustig 50 rijdt, dan begint de motor soms best wel wat te loeien om de batterij op te laden.
Dit wordt in de meeste reviews als een min puntje gezien bij deze aandrijvings techniek van Renault.
Als je dit weet van uit de reviews let je er misschien wat meer op, zal na een tijdje wel niet meer opvallen.

Bovenaan Onderaan