Reservewiel ontbreekt en stuk afgebroken plastic?

Max-

Nieuw lid
Kom er vandaag pas achter dat het reservewiel dus ook ontbreekt :( dacht dat dit hoorde omdat er tegenwoordig reparatiesets worden geplaatst. Maar ik zou niet weten hoe ik een band moet repareren met een krik en een sleutel voor de wielbouten.. Dat ligt er dus wel in zo een 'blok' en lijkt ook compleet heeft iemand toevallig een foto van dat "blok" waar de krik in zit etc? Tevens vond ik in de kuip een stuk plastic wat schijnbaar afgebroken is? Ik kan niet vinden waar het gezeten zou moeten hebben zie de bijlage, hoor het graag als iemand weet waar het vandaan komt. (of het is verwijderd ivm trekhaak plaatsen)
 

Bijlagen

  • plastic.jpeg
    plastic.jpeg
    935,5 KB · Weergaven: 41

hemi24

Forumguru
Lijkt ergens afgebroken te zijn, maar herken het verder niet…

Een reservewiel is tegenwoordig vrijwel altijd een optie bij een nieuwe wagen.
Je kunt een reservewielset nabestellen bij bijvoorbeeld Kopacek.




Mis je nog een wiel:

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Max-

hemi24

Forumguru
Als je het goed doet, ligt er niks los, maar zit alles netjes vast:
Het reservewiel met een centrale bout aan de bodem;
Het boordgereedschap netjes in een styrofoam-box met een spanbandje door het reservewiel.
 

Max-

Nieuw lid
Als je het goed doet, ligt er niks los, maar zit alles netjes vast:
Het reservewiel met een centrale bout aan de bodem;
Het boordgereedschap netjes in een styrofoam-box met een spanbandje door het reservewiel.

Bout ontbreekt dus en spanbandje ook. En dus natuurlijk het wiel. Heb inmiddels een niet zo positieve review geplaatst bij dit bedrijf (verkoper) zullen ze niet leuk vinden denk ik. Maar goed met deze problemen ben ik er ook steeds meer klaar mee.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als de vorige (Belgse) eigenaar dat reservewiel eruitgehaald heeft (of het niet besteld gehad heeft bij eerste aanschaf) bij inruil, kan de verkoper daar toch niet voor verantwoordelijk gehouden worden?
 

Duijzer

Donateur
Misschien hebben ze met het onderbouwen van de trekhaak het wiel verwijderd. En vergeten terug te plaatsen. Ik zou eens even navragen waar het reservewiel gebleven is. Maar gezien je verdere ervaringen met deze verkoper ben ik bang dat de reactie wordt: 'weten we niet, hoort er niet bij, zat er niet in. We kunnen er één voor je bestellen, kost €X,-...'
Laat er door een specialist eens goed naar kijken wat betreft lakdikte (schade..), onderhoud, kilometerhistorie etc. Dan weet je waar je staat en of je zo'n bedrijf juridisch aan kunt pakken. Ik hoop voor je dat het dan toch goed zit en dat het dan een kwestie is van een paar honderd euro investeren om dit soort dingen aan te pakken en nog jaren fijn te rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max-

Max-

Nieuw lid
Nogmaals, ACR scoort helemaal niet zo slecht qua reviews en dat op meerdere plekken dus niet alleen Google. Ook heb ik positieve verhalen gehoord van mijn schoonouders etc. Ik denk dat het voor 99% ook wel goed gaat met import en verkoop maar natuurlijk zit ik bij die 1% waar het niet helemaal "goed" gaat. En als het alleen is dat een reservewiel ontbreekt en dat er iets is met de ophanging wat zo opgelost kan worden dan prima.

Ik heb gisteravond nog eens rondgekeken en je kan bijna nergens een Kamiq aanschaffen met al deze opties en km stand voor dit bedrag. Zij (ACR) kunnen dat wel aanbieden omdat ze dus import doen uit België schijnbaar hoef je daar niet zoveel te betalen voor de opties en is de BPM laag. (dat vertelde iemand mij toen ik zat te wachten bij de werkplaats) en ze kopen alleen in bij vertrouwde dealers/bedrijven.

Maar goed het laten checken wat @Duijzer zegt is misschien niet verkeerd.
 

Duijzer

Donateur
Import hoeft niet verkeerd te zijn, ik rij zelf al jaren importauto's. Ik heb er zelfs wel eens één gekocht bij een malafide bedrijf waar diverse TV-programma's al geweest waren. Maar ik had er een beste auto aan, jarenlang met veel plezier en weinig kosten in gereden.

Maar voor je gevoel of je nu wel of niet goed zit is het belangrijk om te weten waar je nu staat qua auto. Want als het gewoon goed zit heb je een paar dingen om op te lossen en is het verder een goede, fijne auto. En als het echt niet goed zit kun je nu nog wat doen. Als je niets doet blijf je misschien nog wel jaren in onzekerheid zitten of er nog wat boven water komt wat je liever nu had geweten....
 
  • Leuk
Waarderingen: Max-
Bovenaan Onderaan