Tinus78
Forumguru
Wat is de definitie van een laadcyclus in zo een geval?De eerste ~8% degradatie gaat vrij snel, en 93% state of health is niet slecht na 112k km en iets minder dan 500 laadcycli.
Tegen dat jij 1000 laadcycli verder bent is de auto boven 300k km en naar grote waarschijnlijkheid nog altijd aan, of boven, 80%.
Met zo weinig verschil tussen de hoogste en laagste cel lijkt er voor mij nu geen probleem.
112k km met 500 cycli geeft gem. 224 km per cyclus.
maar ik kan mij voorstellen dat je na elke rit hem aan de lader zet om in de nacht bij te laden?
ik heb een elroq 60 besteld en heb geen ervaring met elektrisch rijden. Ik rijd 3 dagen achter elkaar naar kantoor en de andere dagen staat die in principe op de oprit en wil ik dan de zonnepanelen gebruiken voor het laden. Bij een zonnige dag nu in maart heb ik al 55kWh opgewekt. Dus ik kan hiermee de overcapaciteit goed hiervoor gebruiken.
maar telt dan elke x een beetje opladen als een cyclus? Of is een cyclus het hele vermogen van 60kWh als een cyclus?
Als elke x een beetje laden een cyclus betekend, dan ben je toch zo in een jaar of 2 aan die 500? Oftewel dus 4 jaar aan de 1000?