van inkel
Forumguru
Enig idee wat dat kost? En hoe wordt dat geleverd? Krijg ik dan een vat door (of voor) de brievenbus? :grin:
Het wordt in een vat van 60 liter geleverd, prijs zal ik ff navragen.
Enig idee wat dat kost? En hoe wordt dat geleverd? Krijg ik dan een vat door (of voor) de brievenbus? :grin:
Dat had ik ook met mijn vorige Fabia met 1.4 16v 101pk motor. Ik kreeg het advies om Ron 98 te tanken want daar was de motor voor gebouwd.
Volgens Wikipedia niet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Paardenkracht: "DIN pk wordt gemeten aan het vliegwiel".
Dan is hij dus van 163 naar 186 pk gegaan. Ik kon het al moeilijk geloven dat hij af fabriek 184 pk zou hebben.
Nu snap ik het niet meer. Fabrieksopgave is toch altijd aan de wielen dan? Want als de ene constructeur pk's aan de motor zou vermelden en de andere pk's aan de wielen, dan is het niet meer te vergelijken. Volgens mij geeft elke constructeur pk's aan de wielen op en is dat de standaard 160 pk. Is ook het meest logische als je kijkt naar de metingen van JD (oorspronkelijk 163 pk aan de wielen).
Mmm...nu wil ik er wel eens het fijne van weten. Kan iemand bevestigen of de pk's die overal vermeld worden aan de wielen of aan de motor gemeten worden?
Mmm...nu wil ik er wel eens het fijne van weten. Kan iemand bevestigen of de pk's die overal vermeld worden aan de wielen of aan de motor gemeten worden?
Merken geven altijd motor pk's op. Ik heb al vaker gehoord dat VAG motoren standaard meer vermogen hebben dan de opgaaf. Dit is wel erg veel meer inderdaad. Goed ingereden Marco!
:xyxthumbs:
Zou goed inrijden daar iets mee te maken hebben? Heb er eerst wel rustig aan mee gedaan en warm 'm altijd eerst op... en heb altijd V-Power getankt. That's all! Maar 't was inderdaad een mooie waarde!
Speelt wel mee denk ik. Maar vooral de motor zelf maakt het verschil. Elke motor zit weer net iets anders in elkaar. Al zal het verschil niet eens te meten zijn in milimeters.
De topsnelheid ligt nu waarschijnlijk rond de 235 à 240 (nog niet getest ), de accelleratietijd zal nu net onder de 7 seconden zitten.