Review Audi RS3

Wouter1

Forumguru
Wat een rotklus om zo'n RS3 te testen. :nailbiting:Wel fijn dat je het met ons wilt delen. Weet ik meteen dat als de postcode loterij jackpot goed valt ik beter een 235i kan kopen.

Joske

Forumguru
Alweer leuk om lezen, alleen vraag ik me af hoeveel van deze wagens er op jaarbasis ingeschreven worden? Wie heeft er >70000 euro voor een sportieve A3 voor over? En wie kan zoiets betalen? Die koopt toch vast iets anders... of zie ik dat nu verkeerd?

sitechris

Donateur
Alweer leuk om lezen, alleen vraag ik me af hoeveel van deze wagens er op jaarbasis ingeschreven worden? Wie heeft er >70000 euro voor een sportieve A3 voor over? En wie kan zoiets betalen? Die koopt toch vast iets anders... of zie ik dat nu verkeerd?

De markt voor dit soort auto's is niet groot, maar er zijn altijd mensen die fan zijn van een bepaald model. Of van vijfcilinders. Want dat is wel een argument om deze auto te kopen.

Spierings

Forumguru
Top auto .. Helemaal mijn ding.. Nu nog die 30 miljoen volgende week..

De oude rs3 was al erg leuk om te rijden en deze is zelfs op diverse punten beter....
Top kleur en interieur, hou alleen niet van die poser remklauwen en die velgen die al lang mee gaan....

Snap ook niet waarom deze andere velgen hier in Nederland zoveel meer kosten, in Duitsland is de meerprijs maar 8-900 euro... Ook andere opties zijn een heel stuk goedkoper.

Andere optie zou misschien de golf r 400 zijn welke eraan zit te komen, deze heeft ook die 5 cilinder.

ertromp

Forumguru
Super auto en een mooie test :thumbsup: Maar een 7 traps automaat? Is dit niet gewoon een DSG 6 versnellingsbak?

MarcoO2

Forumguru
Wat een achterlijke prijs... 86.000,00 euro... dat maakt (voor mij) zelfs een mooie vijfcilinder niet goed. Ik zou heel andere keuzes maken met dat geld.

Spierings

Forumguru
Nope. Is een 7 bak. Die gebruiken ze ook in andere snelle Audi's en Porsches
Klopt volgens mij ook niet helemaal

Die dq500 bak zit bij Audi hooguit in de TT RS en RS Q3, de s3 gebruikt naar mijn weten gewoon een dsg 6 bak en alle overige Audi quattro modellen hebben de motor in de lengte richting.

Porsche heeft naar mijn weten alle motoren in de lengte richting liggen..

Daarin kun je die bak helaas niet voor gebruiken....je ziet ze wel in een VW transporter/multivan..

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/themes/2010/01/dsg_the_new_dq500.html

Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
ik verwacht toch de gekietelde 2.0TSI in de Golf hoor.. ;)
De naam zegt het al, rond de 400pk.

Veel discussie op het net inderdaad wat voor type motor het wordt, een door getunde 2.0 of een 5 cilinder.... Laatste berichten zeggen een 5 cilinder, iets wat kwa betrouwbaarheid geloofwaardiger is..
Bovendien ook nog eens de makkelijkste optie is, de motor van de RS zit bijna aan dat vermogen..

http://www.autoweek.nl/nieuws/32926/volkswagen-test-golf-r400-met-vijfcilinder

peterrapid

Forumguru
Ik hou van die RS3 gewoon het geluid is ... orgasmisch. Maar hou veel minder van de prijs, zoals je vermeld kan je heel sterk materiaal al kopen voor heel wat minder maar die 5-cilinder is gewoon fantastisch.

Bovenaan Onderaan