Review Audi RS3

sitechris

Donateur
Klopt volgens mij ook niet helemaal

Die dq500 bak zit bij Audi hooguit in de TT RS en RS Q3, de s3 gebruikt naar mijn weten gewoon een dsg 6 bak en alle overige Audi quattro modellen hebben de motor in de lengte richting.

Porsche heeft naar mijn weten alle motoren in de lengte richting liggen..

Daarin kun je die bak helaas niet voor gebruiken....je ziet ze wel in een VW transporter/multivan..

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/themes/2010/01/dsg_the_new_dq500.html

Buiten het feit dat ik er natuurlijk zelf mee heb gereden, quote ik ook maar even de Audi website :)
De Audi website:

S tronic®
256x144_ARS3_151005.jpg

Dankzij de standaard 7-traps S tronic verdeelt de 2.5 TFSI zijn kracht over drie assen: twee ingaande assen en één uitgaande as. Omdat beide koppelingen tegelijk openen respectievelijk sluiten, verlopen schakelacties razendsnel en vrijwel onmerkbaar. Via het standaard Audi drive select is de werking van de 7-traps S tronic met twee standen te beïnvloeden. Daarnaast behoort handmatige bediening vanzelfsprekend tot de mogelijkheden.

Spierings

Forumguru
Buiten het feit dat ik er natuurlijk zelf mee heb gereden, quote ik ook maar even de Audi website :)
De Audi website:

S tronic®
256x144_ARS3_151005.jpg

Dankzij de standaard 7-traps S tronic verdeelt de 2.5 TFSI zijn kracht over drie assen: twee ingaande assen en één uitgaande as. Omdat beide koppelingen tegelijk openen respectievelijk sluiten, verlopen schakelacties razendsnel en vrijwel onmerkbaar. Via het standaard Audi drive select is de werking van de 7-traps S tronic met twee standen te beïnvloeden. Daarnaast behoort handmatige bediening vanzelfsprekend tot de mogelijkheden.
Je bent niet de enigste die ooit in een rs3 heeft gereden ;)

Maar in de quote staat net zo goed niet dat deze bak in andere Audi en Porsche modellen gebruikt wordt. Daar ging mijn reactie om.

Enigste wat gelijk is met andere Audi modellen is de naam S tronic en de manier van schakelen (twin clutch), voor de rest is het ontwerp van de bak totaal anders en zullen er zeer weinig dezelfde delen inzitten.

Heb voor de uitleg ook even een plaatje toegevoegd

audi_stronic_7.jpg

Dit is een ander type welke wel onder andere snelle Audi modellen zit en mogelijk ook porsch

Audi-TT-RS-Stronic-01.jpg

Deze is zoals de rs3..

Daarnaast zijn er nog andere modellen voor bijvoorbeeld de r8

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan