Rida Terneuzen / Autohuis Terneuzen

MisterM

Nieuw lid
Mijn slechte ervaringen met garage Rida Terneuzen

na 10x de tekst te hebben aangepast heb ik nog steeds 12000 tekens en ik mag er maximaal 10.000 plaatsen, dus ik heb mijn tekst in een Word document geplaats.
degene die mijn slechte ervaringen bij Rida wil lezen kan dit document openen.

een erg korte versie:

- aankoop auto
- voor leveren schade gereden door monteur:
DwTemp_F1288600.jpg DwTemp_F1288605.jpg DwTemp_F1288608.jpg
- na reparatie / opnieuw spuiten van de deur bellen in de lak:
Image00001.jpg Image00001.jpg
-na opnieuw spuiten (2de poging) van de deur heeft Rida de auto door de wasstraat gereden:
Image00001.jpg Image00002.jpg Image00003.jpg
na 3x reparatie aan lekke airco geen verwarming en uitblaasrichting kon niet meer verstelt worden:
foto.JPG foto2.JPG deze kabel lag los na "reparatie" van een monteur

inmiddels is auto in orde (door hulp via dit forum en reparatie door mijzelf) en kan ik eindelijk genieten van de Octavia en straks een armsteuntje!

groeten
Marco

Bijlagen

• Image00002.jpg
    Image00002.jpg
    844,7 KB · Weergaven: 72
  • Mijn slechte ervaringen met garage Rida Terneuzen.doc
    77 KB · Weergaven: 53

Wilko

Senior Member
Mijn slechte ervaringen met garage Rida Terneuzen

na 10x de tekst te hebben aangepast heb ik nog steeds 12000 tekens en ik mag er maximaal 10.000 plaatsen, dus ik heb mijn tekst in een Word document geplaats.

Wat een verhaal! Goed dat je dergelijke ervaringen met anderen deelt: dat is echt zo'n toko waar je niemand een ervaring mee wenst.

Tip: je had de tekst ook verdeeld over twee aparte berichten onder elkaar kunnen plaatsen. Dan was je met 6000 tekens per bericht klaar geweest.

Blacky

Forumguru
Kan goed begrijpen dat je hier niet meer naartoe wil na deze ervaring. Hoop dat je nu mag genieten van je Octavia.

Ridley

Forumguru
Wat een relaas! Gedeelde smart is halen smart moet je maar denken...

En nu veel rijplezier van je Octavia gewenst.

Cordoba

Forumguru
Ik zie overeenkomsten met de problemen die ik in de vorige eeuw met een dealer heb gehad. Betreffende garage is een paar jaar later ook compleet verdwenen (doordat ik zelf verhuisd ben, geen idee of het bedrijf gewoon is gestopt of failliet gegaan).

Gelukkig maak je wel verschil tussen de kwaliteiten van de auto en de garage: veel mensen hebben dan ook de neiging om het probleem bij de auto (automerk) neer te leggen.

MisterM

Nieuw lid
Inmiddels heb ik al wat km met de skoda gereden, mijn armsteun geïnstalleerd, en ik moet zeggen rijd heerlijk! toch mis ik lm velgjes, maar die kom ik misschien nog eens tegen :D

helaas krijg ik ineens (eigenlijk al een tijdje :$) 3 lampjes op mijn km teller: bandenspanning, slipgevaar en abs.. :S de berichten die ik op het skodaforum vind, zeggen dat dit kan duiden op een te lage bandenspanning, maar dit is het helaas niet. hopelijk is de abs sensor niet kapot, maar hiervoor zal ik eens naar de lokale garage (Totté in Graauw) moeten om één en ander uit te laten lezen.

ik heb al meerdere malen de "bandenspannings knop" 2 sec ingedrukt tot ik een bevestigingstoon hoor, maar als ik vervolgens 100 meter rij springen de lampjes weer aan. soms gaan ze onderweg weer even uit en vervolgens weer aan... ik heb ook moeten constateren dat de ventieldoppen aan de rechter zijde van de auto verdwenen zijn...? wie gaat die in vredesnaam jatten? maar dit zal er toch niets mee te maken hebben?!

Joske

Forumguru
ik zou eerder toch ook aan de ABS-sensoren denken dan.. heb je ze al eens een keertje bekeken? bekabeling nog ok, niet overmatig veel troep/modder aan de sensoren? En inderdaad, uitlezen moet uitsluitsel brengen.

MisterM

Nieuw lid
Uhhhh, die sensoren, waar vind ik die :bloos:
Morgen ga ik een (2dehands) setje 16" enzo H velgjes halen dus als kan ik overal wat beter kijken als ik die ga monteren!

Joske

Forumguru
zoveel sensoren zitten er daar niet hoor, je kan er niet naast kijken ;)

de sensor moet je band kunnen "zien", dus zit logischerwijs dan ook in het zicht als je band verwijdert

MisterM

Nieuw lid
Gelukkig zaten er al banden op de nieuwe velgen. Ik heb voor het monteren van de lm velgen gekeken rondom de remschijf enz. helaas zie ik nergens een onderdeel wat lijkt op een abs sensor. Ik wil graag proberen dit zonder tussenkomst van de garage op te lossen, anders kost het me weer geld voor het uitlezen en misschien nog meer geld om het te repareren....:geek:
Misschien nog iemand met uitleg over het demonteren/monteren van de abs sensor? Ik neem aan dat deze de bandenspanning op 1 of andere manier ook meet?

Met dank aan Rida, het zoveelste probleem met de Octavia snik:wavecry:

Bovenaan Onderaan