Rieger Diffuser in combinatie met een wegklapbare trekhaak

AMC

Actief lid
De titel zegt het al. Zijn er leden die met deze combi rijden? Stel deze vraag omdat ik op het punt sta om de Rieger diffuser ( inkl uitsparing) te monteren. Maar zelf heb ik het idee dat de trekhaak niet langs de kleine uitsparing gaat.

Mvg Arne

AMC

Actief lid
Hi.....heb je een wegklappbare trekhaak? Net de diffuser gemonteerd maar de trekhaak kan niet naar buiten.

Fmoon

Forumguru
Zolang je maar geen andere uitlaat neemt, dan willen ze wel eens smelten (met een RVS uitlaat)

HarrieSkoda

Forumguru
@AMC oeps te fanatiek gereageerd. Ik heb geen wegklapbare, maar eentje die je eraf kunt koppelen.

Hebben de O3’s een wegklapbare dan?

@Fmoon nee hoor, dat heeft te maken of je een diesel hebt. Daarvoor moet je ook speciale adapters meebestellen.

Fmoon

Forumguru
Benzine ook, komt omdat RVS de hitte minder opneemt (minder heet word) en het daardoor een stuk heter aan het eind word waardoor die uiteinden te heet worden. De diesel heeft dit met orginele uitlaat inderdaad ook. Facebook groep van de Octavia RS verteld hier meer over.

AMC

Actief lid
@HarrieSkoda

Ja heb een wegklapbare trekhaak onder Octavia. Origineel Vag onderdeel.

Foutje van Rieger dat deze trekhaken niet passen. Althans ze kunnen niet uitklappen door de te smalle opening. Car Fantasy deed al moeilijk met de terugname. Ben benieuwd wat Rieger ervan zegt.

HarrieSkoda

Forumguru
@Fmoon lijkt me erg sterk, de eindtips zijn hetzelfde als origineel. En die potten zitten nou ook weer niet zó dichtbij de diffuser... Ik heb daar op de FB niets van voorbij zien komen, kun je dit misschien laten zien?

@AMC een Octavia 3 met wegklapbare trekhaak, oké dat is nieuw voor mij? Wist niet dat die geleverd waren. Of heb je misschien een Octavia IV?

Daarbij is het wel ontzettend slecht als de diffuser aangeboden wordt voor een wegklapbare trekhaak, en dit helemaal niet past. Eenmaal gemonteerd zullen ze inderdaad wel moeilijk doen met retour nemen. Ik hoop dat je er samen uitkomt.

Kun je anders eens een foto plaatsen, dan wordt een hoop duidelijk(er)!

Tees

Donateur
Tsja, moeilijk doen kunnen ze altijd, maar als ze iets verkopen wat niet zo blijkt te zijn, dan hebben ze weinig recht van spreken. Probleem is alleen gelijk krijgen

AMC

Actief lid
@Tees

Zo zie ik het ook. Het is een originele Skoda trekhaak bestemd voor de Octavia. In de adv zie ik nergens staan ( niet geschrikt voor wegklapbare trekhaken)

Fmoon

Forumguru
@HarrieSkoda, het is er al vaker over gegaan hier. De lucht is die eruit komt doordat het RVS is een stuk warmer, De gewone diffuser kan ertegen die van Rieger niet. Yak Eusak op Facebook kan je er meer over vertellen als je het niet wil geloven. Geloof dat deze man zelfs werkzaam is bij Rieger, die zal het je afraden. Mocht het inmiddels veranderd zijn de kwaliteit laat het me weten, wellicht schroef ik er dan ook nog 1 op zolang de auto nog voor de deur staat.

MarcoO2

Forumguru
Hé Arne, welkom hier ;)

Maak je hier ook zo'n mooi showroom topic voor je beide RS-en aan? Liefhebbers genoeg!

AMC

Actief lid
@MarcoO2

Hi Marco.....Ben op So ook niet meer zo actief. Als ik tijd heb zal ik misschien hier ook een topic aanmaken maar dan zal ik niet meer zo uitgebreid reageren.

Janno

Forumguru
@Fmoon dat had ik ook begrepen inderdaad, dat weerhoudt me er ook van om er een te plaatsen... heb een compleet RVS catback systeem eronder...

Janno

Forumguru
@Fmoon ik zie nog altijd dit erbij staan: Niet geschikt voor voertuigen met verhoogde prestaties, omdat dit tot thermische problemen kan leiden.

Fmoon

Forumguru
@Fmoon dat had ik ook begrepen inderdaad, dat weerhoudt me er ook van om er een te plaatsen... heb een compleet RVS catback systeem eronder...
Ik ook, wilde hem destijds bij iemand (Yak Esuark) bestellen op Facebook die veel spullen levert en meen bij Rieger werkzaam is en deze wilde niet aan mij leveren omdat ik een RVS (Milltek) cat back heb. Maar er zijn altijd figuren tussen die het beter denken te weten.

Bovenaan Onderaan