Rieger Diffuser in combinatie met een wegklapbare trekhaak

HarrieSkoda

Forumguru
Exact mijn gedachte..... Heb namelijk nog geen één O3, PFL of FL gezien met een wegklapbare haak!

@AMC is er overigens wel bijzonder erg van overtuigd... Kom eens op met die foto, dan kunnen we uitsluitsel krijgen/geven....

Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
En jij verwacht nu nog een gedegen antwoord... succes.

Wordt al verschillende malen gevraagd om een foto om de situatie te bekijken, als je het weigert, dan wens ik je veel succes. Eveneens met je retourzending.

AMC

Actief lid
@HarrieSkoda

Mod edit: die toon paste hier ook niet, 1e zin verwijderd. Dat ik geen foto's à la minuut stuur wil niet zeggen dat ik weiger.

Laatst bewerkt door een moderator:

JPs_OC2

Forumguru
Dacht dat ik op een Skoda forum met kenners zat
En die willen allemaal graag hun kennis verbreden, daar waar dit nog niet afdoende blijkt te zijn..!
Helemaal mee eens!

Toen ik mijn trekhaak wilde vervangen een berg aan informatie van de diverse leveranciers en -tig posts op forums door zitten spitten maar nergens, @HarrieSkoda noemt 't ook, een OEM wegklapbare trekhaak specifiek voor de O3 (5E) tegengekomen. Zowel in de officiële Skoda documentatie als die van de after market leveranciers voor de hele serie van de O3 is er alleen sprake van vaste of verwijderbare trekhaken.

Vandaar dat Rieger zich ook alleen heeft gericht op een diffusor die dezelfde formaat opening heeft als de originele diffusor(s) van Skoda.

Zoals eerder aangegeven door @hemi24 en ook tegengekomen op Duitse forums is er wel sprake van dat de wegklapbare van de Superb past maar voorbeelden ervan ben ik zo gauw niet tegengekomen. (Kan te maken hebben dat de inbouw ervan niet zo gemakkelijk door de TüV goedgekeurd wordt.)
Het kan natuurlijk zijn dat een ijverige dealer of een handige eerdere bezitter van de auto zich heeft uitgeleefd en een dergelijke oplossing werkend heeft gekregen. Wil nog niet zeggen dat deze informatie ook gedeeld is op een forum of ergens anders.

Sterker nog, als die informatie was gedeeld en ik dat had geweten/was dat tegengekomen, dan had ik meteen voor een wegklapbare in plaats van een verwijderbare trekhaak gekozen.

In ieder geval > foto’s van het geheel, van typeplaatjes en dergelijke verduidelijken de boel aanzienlijk!

JPs_OC2

Forumguru
De 5E3 803 881 A ben ik ook meerdere keren tegengekomen. Door de 5E in het onderdeelnummer lijkt het voor de O3 maar is een wegklapbare trekhaak voor de O4.

hemi24

Forumguru
Wat @JPs_OC2 al aangeeft: dat een onderdeel met 5E(3) begint wil niet zeggen dat dit voor een O3 is…

De O4 zit namelijk vol met onderdelen die met code 5E beginnen, maar nooit leverbaar zijn geweest op/in een O3; beste voorbeeld is het navigatiesysteem in een O4!

Tees

Donateur
Als je op dat onderdeelnummer googlet, dan krijg je maar een paar websites, en die zeggen dat dit onderdeelnummer alleen geschikt is voor de O4...:pieker:

Tees

Donateur
Daar twijfelt denk ik ook niemand aan!
De vraag is alleen of ie officieel goedgekeurd is voor de O3 en/of of ie af-fabriek/dealer geïnstalleerd is. Kan in een ongelukkig geval veel uitmaken...:pieker:,

MarcoO2

Forumguru
In ieder geval niet af-fabriek. Wie 'm erop gezet heeft, weet ik zo gauw niet. Maar Arne kennend heeft hij 't wel goed uitgezocht, meestal weet hij beter wat er met zijn auto's gebeurt dan degene die eraan sleutelt ;)

AMC

Actief lid
In ieder geval niet af-fabriek. Wie 'm erop gezet heeft, weet ik zo gauw niet. Maar Arne kennend heeft hij 't wel goed uitgezocht, meestal weet hij beter wat er met zijn auto's gebeurt dan degene die eraan sleutelt ;)
Trekhaak heb ik laten monteren bij Cartronic. Omdat het een trekhaak is die o.a bestemd is voor de Octavia III past deze plug and play. Alles werkt zoals het hoort. Knop voor de bedinging zit boven de subwoofer en elektrisch wordt alles aangegeven. Dus met rijbaan veranderen en met achteruitrijden geeft de Skoda een melding.

20220321_141402 (1).jpg 20220321_111808.jpg

hemi24

Forumguru
Toch nog foto’s. :thumbsup:

Dat is inderdaad een zwenkbare trekhaak onder een O3.
Vindt het nog steeds vreemd dat er verder weinig tot niks over is te vinden via de officiële kanalen.

Wel vreemd dat de stekkerdoos er op de kop in zit…
(Vind de bekabeling in het algemeen er niet zo netjes en origineel uitzien, maar dat kan aan mij liggen)

Bovenaan Onderaan