In hoeveel tijd had je die km's gemaakt? Oftewel: was dit 175.000 km stadverkeer (kan met een taxi) of 175.000 km snelweg? Dat maakt voor de koppeling nogal wat uit namelijk!Ik heb bij een VW touran TDI DSG 6 met 175.000 KM de bak losgehad om de mechatronic te vervangen, de plaatdiktes van de koppeling no 1 was nog zo'n 80%,
de 2e koppeling zat zelfs nog op 95%!
De DSG7 (DQ200, max 250 Nm) zoals die in de Skoda's wordt gebruikt heeft geen oliegekoelde koppeling maar droge koppelingen. Daardoor is het rendement hoger, maar het gevaar van oververhitting ook. Je bent ws. in de war met een nieuwe 7 traps DSG (DQ500) die VAG heeft ontwikkeld voor de zwaarste motoren. Deze is een doorontwikkeling van de bestaande 6-traps, heeft natte koppelingen en kan tot 600 Nm koppel aan. Deze is itt tot de DQ200 ook geschikt voor vierwielaandrijving.Dus over een eventuele versleten koppeling zou ik me maar geen zorgen maken. En voor wat betreft de nieuwe DSG7; deze zijn oliegekoeld en de olie gaat weer via een oliekoeler, moet wel erg bont gaan wil dit te warm worden!