Imports... goh, ik heb er meerdere (audi s3 coupe, s4 en ttrs, bmw m2, 330i en 335i zijn degene die ik naar zocht toen) willen importeren, en altijd wel iets gevonden waardoor ik argwaan kreeg of waardoor ik resoluut nee zei.
Bij import kun je mooie deal scoren, maar je kan ook mooi genaaid worden.
enkele punten waar ik voor pas;
- re-import : auto gaat voor korte tijd naar het buitenland en komt toevallig terug, vaak met aangepaste km stand en nog van die zooi
- zonder TUV goedkeuring (voor DE dan); als het een aangepast voertuig is, dan moet die gekeurd zijn in het land van aankoop, in België krijg je ze nooit gekeurd anders
- onderhoudshistorie niet gekend; als er afwijkingen zijn bij de gekende onderhouden en de km's, laat ik ze ook staan
- schadevoertuigen; ik ben er persoonlijk geen fan van, maar een wagen die gecrashed is in DE is daar vaak niet meer toegelaten, maar kan perfect in een ander land rijden... ik rijd liever niet met een wagen die niet 100% correct is
dit zijn enkele van de punten waar ik op pas, en dan zijn we nog niet aan de eigenlijke verkoop begonnen en de import
edit;
Bij twijfel of wantrouwen, laat je de wagen staan en investeer je je centen in iets anders.