Roest dakdragers Octavia 2010

Hallo

mijn grijze dakdragers van de combi uit okt 2010 beginnen van binnenuit te roesten, weten jullie of dit nog onder garantie valt of niet?

skodaboy

Forumguru
ik vermoed dat jij bedoelt dat er zich roestvorming/een ontsteking vormt onder de gespoten lak..
of ze dit onder garantie willen/gaan vervangen betwijfel ik..

maar je kan altijd eens vragen aan de dealer,wat zij hier van vinden of denken..
't kan ook zijn dat ze,het gaan stoten op "schade van buiten af".
en "schade van buiten af" val nooit onder garantie.[/quote]

Cordoba

Forumguru
Het lijkt mij in elk geval iets wat niet hoort. Kun je ook foto's plaatsen, dat maakt duidelijker hoe ernstig het is, en voorkomt misverstanden.

Behalve schade door stoten, steenslag e.d. zou men het ook nog kunnen gooien op te zwaar belaste dakdragers waardoor inwendige schade is ontstaan. Ik vind het een abnormaal iets dat de dakdragers van een auto uit 2010 roest vertonen (bij normaal gebruik, zonder schade), maar dealers/importeur doen alles om claims af te wijzen. Momenteel vallen ook goede dealerbedrijven om, gewoon omdat ze onvoldoende auto's verkopen en onvoldoende reparaties te doen hebben, maar wel aan de dure eisen van de importeurs moeten voldoen.

GetAttachment.aspx
de schade is niet groot maar toch ,voor een auto die nog geen 3 jaar is!

Cordoba

Forumguru
Er is iets fout gegaan met de foto kobus, hij is niet zichtbaar. (misschien te groot bestand, ik heb in de praktijk al vaker gemerkt dat 1 MB het maximum formaat is)

hoe kan ik defoto dan upoaden heb m wel op facebook staan,en op de computer!ben geen held in computers!!
maar als je tegen de deur aan bestuurderzijde leunt kijk je naar de binnekant van de dakdrager (passagierskant) en daar zie je roest zitten onder de lak van de drager!!

Canon-Eye

Forumguru
hoe kan ik de foto dan uploaden heb m wel op facebook staan, en op de computer
Als je in het reactievak klikt, zorg dan dat je op een nieuwe regel staat en klik op de knop "Bijlagen" onder het vak.
Dan opent zich een verkenner-venster waarin je de foto op je cmputer gaat opzoeken.
Dubbelklik op de gewenste foto en volg de aanwijzingen. Voor grote bestanden. of bij twijfel, best als miniatuur bijvoegen (de keuze "volledige grootte" of zoiets kan lastig uitpakken als het formaat aan de grote kant is).

Cordoba

Forumguru
Ik zie de foto nu wel kobus, maar hij is zo klein dat ik geen roestplekjes kan zien. Misschien kun je een detailfoto plaatsen waar het wel goed zichtbaar is?

Luke

Forumguru
Bweuh! Dat ziet er echt niet mooi uit! Het lijkt echt op het typische afbladeren van verf door onderliggend roest. Op de foto lijkt me rechts van de vlek een verticale naad te lopen... Misschien zit daar de oorzaak?
Ik was mijn auto vrij regelmatig, de wagen staat in weer en wind maar zulks is abnormaal, denk ik. Mijn combi is ook van 2010.

ertromp

Forumguru
Is inderdaad vreemd. Ook mijn combi waar ik gebruik maak van dakdragers die zelfs op het overgang stuk zitten (bij de naad) hebben dit niet. Dealer eens naar laten kijken.

P1010716.JPG

Blacky

Forumguru
Ben bij de mijne gaan kijken en wat zie ik.(zie foto's). Auto is van 11-2011.Gisteren contact gehad met de dealer en moest vandaag een paar foto's door mailen. Links aangetast en rechts begint.Wacht nu op reactie.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    820,9 KB · Weergaven: 48
  • image.jpg
    image.jpg
    692 KB · Weergaven: 47
  • image.jpg
    image.jpg
    678,7 KB · Weergaven: 47
  • image.jpg
    image.jpg
    781,7 KB · Weergaven: 46

ertromp

Forumguru
Ik ben benieuwd naar de reactie van de dealer. Nu al de 2e met op exact dezelfde punten roestvorming. Heb nogmaals bij mezelf alles lang gelopen maar niet deze klacht

Bovenaan Onderaan