Roest op as-ruitenwisser

Fille

Nieuw lid
Vraag je dealer om het skodaforum eens te lezen. Zal íe zien dat het veel vaker voorkomt.
Het antwoord dat ik kreeg was precies nadat ik hem op het bestaan van deze site had gewezen. Dealer zei dat ze op de hoogte zijn van het bestaan van allerhande forums, en dat deze worden gevolgd.

Fille

Nieuw lid
Ze worden gewoon vervangen en onder garantie !! Mijn dealer moest van PON eerst even foto's maken en opsturen maar uiteindelijk wordt het gewoon vervangen !!
Toevallig vandaag weer gebeld dat onderdelen binnen waren en volgende week vrijdag worden ze vervangen !! 3/4 uur is geschatte vervangingstijd volgens de dealer !! Dus kan mooi na het werk even langs !!

Ps: Vraag meteen bij je service beurt of er geen software update is voor jouw wagen !! Bleek bij mij ook het geval te zijn maar moest hierdoor nog een half uur langer wachten, dit omdat men er pas op laatste moment erachter kwam !! Schijnt een terugroepactie te zijn die men doet tijdens de servicebeurt !!
Welke software wordt er ge-update dan?

Gieliovd

Forumguru
Dat updaten betreft het gehele motormanagement systeem en andere aansturingen. Foutjes zijn eruit gehaald en verbeteringen aangebracht.

EdK

Forumguru
Ook bij mijn Roomster beginnende roest op de ruitewisser-asjes.
De dealer zal er naar kijken bij eerste onderhoudsbeurt van 15.000 km (nog 1700 km te gaan). Ik wees hem er op dat dit probleempje frequenter voorkomt, met verwijzing naar deze site. Antwoord was: "Volgens onze technische documentatie is het voor Skoda geen gekend of algemeen probleem, maar vanzelfsprekend zullen we er aandacht aan schenken." Ik hoop dat men inderdaad het nodige zal doen binnen de garantie. Het is toch geen toeval dat dit vaker voorkomt bij de Roomsters lijkt mij.

Behoort gewoon vervangen te worden !! Als de nederlandse dealer het doet waarom dan de vlaamse dealer niet ?? Skoda is Skoda !!
Bij mij zijn ze gister vervangen onder garantie , maar hou ook deze weer netjes in de gaten want ik zie geen verbetering tov betere coating of rvs ipv pisbak staal

Fille

Nieuw lid
Behoort gewoon vervangen te worden !! Als de nederlandse dealer het doet waarom dan de vlaamse dealer niet ?? Skoda is Skoda !!
Bij mij zijn ze gister vervangen onder garantie , maar hou ook deze weer netjes in de gaten want ik zie geen verbetering tov betere coating of rvs ipv pisbak staal
Intussen naar het eerste onderhoud voor 15000 km geweest. Asjes zijn netjes opgelost. Blijkbaar is het probleem dat over die asjes een teflon hoesje moet, wat niet was gebeurd. Ook de spatlappen zijn gemonteerd. Zien er leuk uit, helemaal niet opvallend en wat in dezelfde stijl als de Roomster zelf, dwz een zacht glooiende vorm.

Fille

Nieuw lid
Van de teflonhoesjes of van de spatlappen? Van de teflonhoesjes kan ik geen foto maken, want zelf niet gezien. Van de spatlappen wel.

EdK

Forumguru
Van de spatlappen zou ik ook graag een goede foto zien ! Wil graag weten hoe het in echt smoelt !

Mijn asjes zijn 2 weken geleden vervangen maar ik zie geen teflon hoesjes waar de roest zat ! En zoals ik nu kan bepalen zijn er gewoon weer de standaard asjes ( ruitenwissermotors ) vervangen !! Ik hou deze dan ook het aankomende jaar weer gewoon in de gaten of er niet weer roestvormong opkomt !!

Hetzer

Forumguru
Mijn asjes zijn 2 weken geleden vervangen maar ik zie geen teflon hoesjes waar de roest zat ! En zoals ik nu kan bepalen zijn er gewoon weer de standaard asjes ( ruitenwissermotors ) vervangen !! Ik hou deze dan ook het aankomende jaar weer gewoon in de gaten of er niet weer roestvormong opkomt !!

precies, het zelfde verhaal bij mij, ik hou het ook de komende tijd goed in de gaten!!

Bovenaan Onderaan