andrehj
Forumguru
Gisteren keek ik onder de auto (Superb Combi van 08/2011) en zag het volgende:
Vele delen van de achterwielophanging blijken te roesten, waarbij de roest begint op scherpe randen, die niet zijn afgerond en niet voldoende zijn gelakt.
Van een zinklaag is al helemaal geen sprake. (Blijkbaar wordt alleen het dunne plaatwerk van verzinkt staalplaat gemaakt).
Ik vraag mij het volgende af:
Vele delen van de achterwielophanging blijken te roesten, waarbij de roest begint op scherpe randen, die niet zijn afgerond en niet voldoende zijn gelakt.
Van een zinklaag is al helemaal geen sprake. (Blijkbaar wordt alleen het dunne plaatwerk van verzinkt staalplaat gemaakt).
Ik vraag mij het volgende af:
- Valt die onder de garantie? (Ik zal binnenkort eens met de dealer contact opnemen, want de auto zit nog in de fabrieksgarantie).
Op http://www.skoda.nl/service/onderhoud-en-reparatie/garantie.aspx vond ik het volgende:
Lakgarantie Lakgarantie houdt in dat je herstelgarantie hebt voor de autolak indien er sprake is van materiaal- en/of fabricagefouten. De garantie betreft een periode van drie jaar na de afleveringsdatum van de auto. - Hebben anderen hier ook last van? Wil iemand anders ook eens een foto van zijn achterwielophanging maken (foto is gemaakt van bij het linker achterwiel, van achter naar voor genomen).
- Als het er binnen twee jaar al zo uit ziet, wat mag ik dan verwachten als de auto 10 jaar oud is? (Ik ben geen leaserijder die elke vier jaar in een nieuwe auto zit.)