Roestende achterwielophanging (S2C <2 jr oud)

michelover

Forumguru
Heeft iemand wel eens onder de motorkap gekeken? De bouten en moeren waar alles mee vast zit roesten ook zeer snel. Het ziet er misschien niet uit maar kwaad kan het niet. En je kan de hele onderkant poedercoaten maar ook dat gaat bartsen en dan komt er roest vorming onder en ziet het er ook niet meer uit. Pas nog gezien op TV dat ze een TVR uit elkaar haalden deze was ook gepoedercoat en het hele chasis kon zo naar de vuilstort. Staal kan best wel wat hebben. Onze onderzeeboten varen al minimaal 10 jaar met dezelfde stalen constructie waar wij dagelijks over heen lopen. Ik heb het uiteraard niet over de drukvaste huid, maar alles wat je op mijn profiel foto ziet. En dat is niet verzinkt maar gewoon geschilderd. Roest is niet mooi maar hoe vaak lig je onder de auto.

Joske

Forumguru
Een vergelijking met duikboten.. nu worden we pas echt een high-tech forum! :tongue:

maar wel een waardevolle aanvulling Michel, voor alle duidelijkheid ;)

Dennis Nijholt

Forumguru
minder vaak dan jij onder een onderzeeboot (wat ook waarschijnlijk niet gebeurd). Maar inderdaad volgens mij heeft vrijwel elke auto in dit kikkerlandje er "last" van.

Joske

Forumguru
minder vaak dan jij onder een onderzeeboot (wat ook waarschijnlijk niet gebeurd). Maar inderdaad volgens mij heeft vrijwel elke auto in dit kikkerlandje er "last" van.
En anders moeten we maar met zen allen emigreren naar Californië.. daar roesten de auto's niet (aleja, dat zeggen ze toch altijd :tongue:)

Octaviapower

Actief lid
Ik heb een octavia uit 2003 de auto is nu 11 jaar oud en de draagarmen en schokbrekers zitten vol met roest. Ik heb de sterkte van het materiaal gecontroleerd d.m.v er met een schroevendraaier op te tikken. Ik kwam nergens doorheen en klonk nog allemaal solide. Ik haal het roest daarom expres niet weg want erna gaat het weer roesten en wordt het materiaal dunner waarmee je ook de sterkte aantast. Ik zou zeggen kijk wat skoda er aan kan doen want van een moderne auto mag je wel wat meer verwachten. En zeker van een superb!

CDK

Forumguru
Alle VAG auto's hebben roestvorming op deze plaatsen aan het onderstel, gelukkig worden ze er oud mee, geen probleem!

Cordoba

Forumguru
Er zijn eigenlijk 2 opties: of niets doen aan de roest en afwachten, of de roest verwijderen en een nieuwe goede beschermlaag aanbrengen.

s-line

Forumguru
Optie 2 is geen optie want het blijft toch werken en terug komen. Want vooral de onderzijde van een auto heeft veel te verduren door op spattend vuil en stenen en dan weer vocht dus........ :nono:

Desperado

Forumguru
Doorgerotte draagarmen, wel eens meegemaakt in de garage, maar zo weinig dat het m.i onnodig is om er iets tegen te doen.

Cordoba

Forumguru
@s-line er is toch ook nog zoiets als tectyl: taai, vochtdicht enz. Het zal geen 100 jaar goedblijven, maar als je de juiste werkwijze en materialen gebruikt moet je het roest-proces toch sterk kunnen vertragen?

CDK

Forumguru
Je kan er ook gewoon carrosserie vet aansmeren dat blijft ook wel plakken en dan heeft de corrosie geen kans ;) wel uitkijken als je onder je auto aan het werk gaat ;)

Epson

Nieuw lid
Heb momenteel nog een C5 van 5 jaar oud met 225.000 km op de teller, en die ziet er zo niet uit...
Franse auto's zijn roestbakken zeggen ze dan...

andrehj

Forumguru
Dat is precies mijn punt. Voor mijn Superb had ik een Laguna (van 1999). Deze had met 12.5 jaar oud minder roest aan de achterwielophanging dan een 3 jaar oude (en nieuw bijna 2x zo dure) Superb.
VAG moet zich hier schamen.

Falcon

Donateur
Maar goed je punt is nu duidelijk @andrehj .. maar heb je dit nu ook gemeld bij PON/Dealer? Ben namelijk benieuwd naar het officiële statement vanuit hun.

andrehj

Forumguru
Dealer zegt dat het normaal is :nono: en ik me geen zorgen hoef te maken. Maar ik wil dat mijn auto ook na 12 jaar nog roestvrij en betrouwbaar is, en de meeste dealers zien nooit auto's van die leeftijd.

Falcon

Donateur
@andrehj: Ongelooflijk. Je zou bijna de tijd ervoor gaan nemen en eventueel via een rechtsbijstandverzekering een zaak van maken. (collectief met anderen nog beter natuurlijk!)

Bovenaan Onderaan