Roetfilter heeft mijn RS op hol doen slaan!

Markie78

Nieuw lid
Opgelost!!!?

Zo daar ben ik dan weer. Afgelopen vrijdag heb ik m'n "bolide" teruggekregen!
Ze hebben inderdaad de genoemde sensor vervangen en nu 100 km verder moet ik zeggen dat het lijkt alsof het probleem verholpen is?! Sterker hij loopt nu veel mooier dan dat ie in de afgelopen maanden heeft gelopen.. rustiger, gelijkmatiger en minder rauw.

Ik hoop nu dat daarmee de kous af is!

RSTDI houd je ons een beetje op de hoogte van je wilde plannen! (overigens kun je dan ook bijna ongelimiteerd gaan tunen, omdat de beperking van de vermogenstoename de filter is)

___JC___

Forumguru
Vanmorgen gesproken met Martijn van JD. het is inderdaad mogelijk. Wordt van de week terug gebeld hier over, dus afwachten.
Hierbij een afbeelding van de Milltek uitlaat voor de vervanging van het rotfilter.

Krijg je hier geen problemen mee? Je roetfilter er af halen mag niet lijkt me?
De typegoedkeuring klopt dan niet meer enz enz..

RSTDI

Actief lid
Nee officeel is het niet toegestaan omdat ik € 500,- mileususidie heb gehad over mijn € 13.000,-BPM
Maar schijt aan die geitenwollensok.
Het bedreeft nu mijn rijplezier, en als ze €15.000,- terug storten op mijn rekening wil ik wel in een 105pk RS rond rijden wat dat zijn de prestatie van mijn auto nu, door dat maffe roetfilter.
JC. Nogmaals bedankt voor de tip van Seat online hier stond mijn oplossing tussen.
Mark 78. gelukig maar dat hij nu goed loopt maar ik denk dat het van korte duur is.
bij mijn zat er 7500km tussen de nieuwe sensor en dit huidige probleem.(ik wil je niet bang maken)

___JC___

Forumguru
Nee officeel is het niet toegestaan omdat ik € 500,- mileususidie heb gehad over mijn € 13.000,-BPM
Maar schijt aan die geitenwollensok.
Het bedreeft nu mijn rijplezier, en als ze €15.000,- terug storten op mijn rekening wil ik wel in een 105pk RS rond rijden wat dat zijn de prestatie van mijn auto nu, door dat maffe roetfilter.
JC. Nogmaals bedankt voor de tip van Seat online hier stond mijn oplossing tussen

Ik geef je 100% gelijk. Milieu okee, maar niet ten laste van het rijplezier.
Allemaal aan de roetblazende monsters !!
:super:

Sjoeke

Nieuw lid
Hoi Allen, Onderstaande posting is door mij gepost op het skoda forum
http://www.seat-online.nl/index.php/topic,33265.0.html

Lees dit maar eens door. Aangezien in de Octavia RS dezelfde motor zit als in de Leon, herken ik bovenstaande problemen als de beste. Ik heb de Leon FR precies 1 jaar gereden, in totaal 8 weken in de garage gestaan, druksensoren vervangen etc en in totaal 5 maal weggesleept door motorproblemen.

Sinds 18 januari rij ik nu een skoda octavia RS-Line. Nu heel bewust gekozen voor een 1.9 tdi zonder roetfilter, maar wel met de looks van een RS. Zal binnenkort wel eens foto 's van hem tonen.
Maar ik las deze topic en wil graag de ervaringen delen die ik met deze motor heb mogen ondervinden (helaas)..

RSTDI

Actief lid
Welkom Sjoeke,
Ik heb vol verslagenheid jou verhaal op seatonline gelezen, door de reacties hier op heb ik besloten als bovenstaand beschreven.
Helaas is dit wel mijn laatste auto uit het vw huis.
Jij meer geluk met je Skoda, qua bouw kwaliteit is de Skoda beter als jou vorige Seat.

___JC___

Forumguru
Lees dit maar eens door. Aangezien in de Octavia RS dezelfde motor zit als in de Leon, herken ik bovenstaande problemen als de beste. Ik heb de Leon FR precies 1 jaar gereden, in totaal 8 weken in de garage gestaan, druksensoren vervangen etc en in totaal 5 maal weggesleept door motorproblemen.

Sinds 18 januari rij ik nu een skoda octavia RS-Line. Nu heel bewust gekozen voor een 1.9 tdi zonder roetfilter, maar wel met de looks van een RS. Zal binnenkort wel eens foto 's van hem tonen.
Maar ik las deze topic en wil graag de ervaringen delen die ik met deze motor heb mogen ondervinden (helaas)..

Mis je het vermogen dan niet??

Sjoeke

Nieuw lid
Het vermogen mis ik in die zin wel ja, heb nu heel even een skoda scout mee met 140 pk, 2 liter, aangezien er vandaag een verlagingsset onder mij skoda komt. En dan merk je toch wel dat een 1.9 105 pk wat aan de lichte kant is voor de octavia.
Van de andere kant rij ik nu wel een stuk rustiger dan met de leon FR. Daar was het altijd het gas erop. Maar ik wilde perse geen auto met roetfilter hebben, en gezien ik vanuit de importeur een auto moest bestellen uit de V.A.G group, dan kom je vanzelf uit op de 1.9 tdi. Ach, deze rijdt ook 180, het duurt alleen wat langer. Misschien ga ik hem nog laten chippen, maar dat beslis ik ergens over een half jaar..eerst maar wat kilometers ermee gaan rijden.

Bovenaan Onderaan